private-cinema

Το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος με τις σημερινές πολυαναμενόμενες ταινίες να σηματοδοτούν – έστω και άτυπα – την έναρξη της νέας κινηματογραφικής σεζόν.
Η άφιξη της νέας ταινίας του Κούεντιν Ταραντίνο στις ελληνικές αίθουσες είναι γεγονός κι όπως κάθε σινεφίλ που σέβεται τον εαυτό του, έτσι κι εμείς, δεν θα μπορούσαμε να μην ξεκινήσουμε από αυτόν. Ο σπουδαίος auteur κατάφερε μέσα από τις ταινίες του να δημιουργήσει δίκη του κινηματογραφική σχόλη και να χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από κριτικούς και εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.

 

Στο νέο του φιλμ «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» μαζεύει ένα all-star cast με πρωταγωνιστικό δίδυμο τους λαμπερούς Λεονάρντο ντι Κάπριο και Μπραντ Πιτ, την σέξι σταρ Μάργκοτ Ρόμπι και τον γερόλυκο Αλ Πατσίνο και μας μεταφέρει στην Αμερική των late 60,s. Σε μία εποχή μεγάλων αλλαγών με τους Χίπις να μεσουρανούν και τον πόλεμο στο Βιετνάμ να μαίνεται, ένας τηλεοπτικός ηθοποιός και ο κασκαντέρ του αφουγκράζονται τα γεγονότα μέσα από τη δική τους σκοπιά σε μία απολαυστική – σχεδόν 3ωρης διάρκειας – ταινία που εστιάζει κυρίως στα αληθινά γεγονότα που συγκλόνισαν τις ΗΠΑ το 1969 με την υπόθεση δολοφονίας της ηθοποιού και συζύγου του διάσημου σκηνοθέτη Ρομάν Πολάνσκι, Σάρον Τέιτ από τον διαβόητο Τσάρλι Μάνσον, ενώ φέρει τον τίτλο της πιο προσωπικής ταινίας του Κουέντιν Ταραντίνο, αποτελώντας έναν φόρο τιμής του δημιουργού στα παιδικά του χρόνια.

Μετά από ένα διάλειμμα – λόγω περιπετειών με σεξουαλικά σκάνδαλα – ο Γούντι Άλεν δηλώνει και πάλι παρών στο καθιερωμένο του ετήσιο κινηματογραφικό ραντεβού. Το «Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη» ήταν η ταινία που περιμέναμε πέρσι, αλλά οι περιπέτειες του μεγάλου δημιουργού με την δικαιοσύνη δεν επέτρεψαν την διανομή της ταινίας.
Ο Νεοϋορκέζος σκηνοθέτης τριγυρνά και πάλι στην αγαπημένη του πόλη για να μας διηγηθεί άλλη μία ρομαντική κομεντί με πρωταγωνιστές τον χιούμορ και τον έρωτα.

 

Ο Γκάτσμπι (Τιμοτέ Σαλαμέ) και η Άσλεϊ (Ελ Φάνινγκ) είναι ένα νεαρό ζευγάρι που φτάνουν στη Νέα Υόρκη με σκοπό να περάσουν ξέγνοιαστα το Σαββατοκύριακο τους. Τα σχέδια τους σύντομα θα ανατραπούν για τα καλά και θα περάσουν ο καθένας μόνος του τις επόμενες ώρες περιπλανώμενοι στην πόλη συναντώντας διάφορους ανθρώπους μέσα από κωμικά περιστατικά. Στη διάρκεια αυτής της απρόσμενης περιπέτειας, θα μάθουν πολλά περισσότερα από αυτά που φαντάζονταν…

Ο Άρι Άστερ επιστρέφει μετά την ταινία που τον σύστησε στο κοινό, την επιβλητική «Διαδοχή», με ένα τρομαχτικό κινηματογραφικό παραμύθι,όπου ένας κόσμος σκότους απλώνεται κάτω από το υπέρλαμπρο φως της ημέρας.
Η δεύτερη ταινία του εξαιρετικού δημιουργού είναι ένα σκοτεινό, παραισθησιογόνο παραμύθι που προκαλεί τη σκέψη, αλλά και τα ένστικτα. Μέσα από την ταλαντούχα πρωταγωνίστρια Φλόρενς Πιού (Lady Macbeth, The Little Drummer Girl), ο Άστερ εξετάζει ένα πλούσιο εύρος ιδεών,εμβαθύνοντας στο είδος των ταινιών τρόμου για να χτίσει μία μοναδική, ανατριχιαστική και απόκοσμη κινηματογραφική εμπειρία.

 

Η Ντάνι (Φλόρενς Πιού) και ο Κρίστιαν (Τζάκ Ρέινορ) είναι ένα νεαρό ζευγάρι από την Αμερική, του οποίου η σχέση είναι υπό διάλυση. Όμως, μετά από μία οικογενειακή τραγωδία που ταράζει την Ντάνι, το πένθος τους φέρνει πάλι κοντά και η Ντάνι αυτοπροσκαλείται σε ένα ταξίδι του Ντάνι με τους φίλους του
σε ένα μοναδικό στο είδος του φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα το μεσοκαλόκαιρο σε ένα απομονωμένο σουηδικό χωριό.
Αυτό που ξεκινάει σαν μία ανέμελη καλοκαιρινή περιπέτεια σε ένα ηλιόλουστο καταφύγιο, παίρνει νοσηρή τροπή, όταν οι κάτοικοι του χωριού προσκαλούν τους καλεσμένους να συμμετέχουν σε εορτασμούς που μεταμορφώνουν αυτόν τον παράδεισο σε ένα όλο και πιο ανησυχητικό και ενοχλητικό μέρος.


Στις υπόλοιπες επιλογές, τέσσερις ψηφιακές επανεκδόσεις ολοκληρώνουν το μενού της εβδομάδας με το σπουδαίο ψυχολογικό δράμα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν «Φθινοπωρινή Σονάτα» (1978), το εμβληματικό νουάρ του 1949 «Ο Τρίτος Άνθρωπος» του Κάρολ Ρίντ, την κουβανική κωμωδία του Τόμας Αλέα από το 1962 «Οι Δώδεκα Καρέκλες» και τέλος τον Ρομπέρτο Μπενίνι στην σπαρταριστή κωμωδία του 1988 «Ο Διαβολάκος».

Καλή εβδομάδα και καλές προβολές!