mom_holding_child_to_school_flickr.width-800

γράφει η Νάσια Μούσκου

Αγαπητή φίλη και γειτόνισσα, που τώρα διαβαίνεις τα 40, με ένα μικρό αγόρι που ετοιμάζεται από Σεπτέμβρη να μπει στον «άγνωστο» κόσμο του Δημοτικού Σχολείου,   που είσαι άνεργη κατ’επιλογή αλλά σκληρά εργαζόμενη ως σύζυγος, μητέρα και νοικοκυρά….είσαι σίγουρη;

Είσαι σίγουρη ότι είναι η καλύτερη λύση να προσλάβεις άτομο να αναλάβει το «διάβασμα» του παιδιού από την πρώτη Δημοτικού στο σπίτι, την επικοινωνία με τους δασκάλους και την ενημέρωση για τους νέους τρόπους εκμάθησης, για το πώς το παιδί θα μάθει να γράφει, πώς το παιδί θα συλλαβίζει και θα μάθει να διαβάζει;

Μου λες ότι «έρευνες τελευταίων ετών δείχνουν ότι πλέον είναι παιδαγωγικά πιο σωστό να μην ασχολείται η μητέρα με το διάβασμα του παιδιού»…Πίσω από τη λέξη «έρευνα» και «παιδαγωγικά σωστό» κρύβεις την ανακούφιση ότι δεν θα έχεις κι αυτό το φορτίο στις πλάτες σου. Χαίρεσαι που σου αφαιρούν με «επιστημονικές» αποδείξεις την ευθύνη. Σε αποδεσμεύουν από την ενοχή. Δεν χρειάζεται πλέον να αφιερώνεις στο παιδί σου ώρες ατελείωτες, τεράστια ψυχική ενέργεια, την καλύτερη διάθεση και όσο γίνεται την θετικότερη συμπεριφορά σου, αν όχι για να το κατευθύνεις, έστω να του συμπαρασταθείς τον πρώτο καιρό στο να κατανοήσει και να μπει στο δρόμο της μελέτης… Είναι μεγάλη διευκόλυνση μου λες για τις σημερινές μαμάδες : θα έχεις περισσότερο χρόνο για σένα, δεν θα εκνευρίζεσαι, δεν θα χάνεις την υπομονή σου, δεν θα του φωνάζεις, δεν θα ελέγχεις το πρόγραμμα του για την επόμενη ημέρα, δεν..δεν.. δεν…..

Μαζί με όλα αυτά τα «δεν», να έχεις υπόψη σου και κάποια άλλα «ΔΕΝ»:

ΔΕΝ θα έχεις λοιπόν καμία επαφή κ επικοινωνία με το παιδί σου, ΔΕΝ θα βιώνεις μαζί του την προσπάθεια του στη μάθηση, ΔΕΝ θα μοιράζεσαι μαζί του τη χαρά για τον «άθλο» του που βήμα-βήμα μαθαίνει να γράφει και να διαβάζει, ΔΕΝ θα δικαιούσαι να καυχιέσαι για τα καθαρά και όμορφα γράμματα του, ΔΕΝ θα έχεις ενεργή συμμετοχή, ούτε συνδρομή σε τίποτα από όλα αυτά που για τους περισσότερους – θέλω να πιστεύω ως εμπειρικά βιώνω και αισθάνομαι – είναι σημαντικά για τη δημιουργία υγειούς και ουσιαστικής σχέσης γονέα-παιδιού κατά τη σχολική ηλικία.

Κι όλα αυτά τα ΔΕΝ, κι όλα όσα με ανακούφιση τώρα αποφεύγεις, μήνα-μήνα, χρόνο-χρόνο, θα γίνουν «σωρός» από δυσκολίες, θα γίνουν «τοίχος» ανάμεσα σε σένα και το παιδί σου..κι όταν κάποια στιγμή αναρωτηθείς τί φταίει που δεν υπάρχει αληθινή «σύνδεση» κ επικοινωνία μεταξύ σας, αν φταίει το χάσμα της γενιάς,  η προεφηβεία/εφηβεία, η παρέα ή ο,τιδήποτε άλλο, φοβάμαι ότι θα λάβεις την πιο λακωνική απάντηση: απλά ΔΕΝ….

epaggelmagynaika.gr