zinfh

Ανεξάρτητα από το φύλο των παιδιών και των εφήβων, είναι σημαντική η κατανάλωση αρκετών τροφών πλούσιων σε ψευδάργυρο, ενός ορυκτού που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της φυσιολογικής και σεξουαλικής ανάπτυξης. Δύο στα τρία έφηβα αγόρια και τρία στα τέσσερα έφηβα κορίτσια δεν ανταποκρίνονται στη συνιστώμενη ημερήσια διαιτητική πρόσληψη των 15 χιλιοστογράμμων για αγόρια και 12 χιλιοστογράμμων για κορίτσια, αντίστοιχα.

Η έλλειψη ψευδαργύρου αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, με αποτέλεσμα οι νέοι να είναι ευάλωτοι σε μολύνσεις περισσότερο από ότι συνήθως. Επίσης, παρατηρείται και το φαινόμενο κοψίματα και αιμορραγίες να θέλουν περισσότερο χρόνο για να επουλωθούν. Είναι λοιπόν, σημαντικό για το σώμα να αναπληρώνει τη συνιστώμενη ημερήσια δόση και φυσικά είναι προτιμότερο να το κάνουμε μέσω της σωστής διατροφής.

Το άπαχο κόκκινο κρέας είναι μια ιδανική πηγή ψευδαργύρου, όπως επίσης το κοτόπουλο και τα ψάρια.

Σε αυτό το σημείο, επειδή παρατηρείτε συχνά το φαινόμενο οι έφηβοι να δοκιμάζουν χορτοφαγικές και ωμοφαγικές διατροφές, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι χορτοφάγοι είναι πιο επιρρεπείς σε έλλειψη ψευδαργύρου. Ένα μεγάλο ποσοστό του ψευδαργύρου που περιέχεται σε φρούτα, λαχανικά και το ψωμί δεν απορροφάται πλήρως από τον οργανισμό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, συνίσταται μια πολυβιταμίνη με ψευδάργυρο ώστε να καλύπτονται οι καθημερινές ανάγκες του οργανισμού.

Τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο :

Κρέατα: άπαχο βοδινό, χοιρινό, ήπαρ.

Γαλακτοκομικά προϊόντα: μη λιπαρό ξηρό γάλα, τυρί.

Πουλερικά: κοτόπουλο από σκούρο κρέας, γαλοπούλα.

Αυγά.

Οστρακοειδή, ιδιαίτερα τα στρείδια.

Σπόροι: κολοκύθα, ηλίανθος, ηλιόσποροι, καρπούζι, φακές.

Ξηροί καρποί: φιστίκια, πεκάν, καρύδια Βραζιλίας, κουκουνάρια.

Ζυμαρικά ολικής αλέσεως με ζυμομύκητες και προϊόντα αρτοποιίας.

Σπόροι σιταριού, δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ξερά φασόλια.

 

eVeXia Pro

personal diet&exercise

Διαιτολογικό Κέντρο

Διατροφή & Άσκηση