therino-cinema-thessaloniki

Μία εξωφρενικά απλή στον σχεδιασμό της ληστεία, βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά, που διαδραματίστηκαν στο βουτηγμένο στο έγκλημα Ρόουτν Άιλαντ της δεκαετίας του ’70 πραγματεύεται το φιλμ «Η Ληστεία της Μαφίας».

 

1975. Μία συμμορία από μικροεγκληματίες αποπειράται να κάνει τη μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία της Αμερικής, κλέβοντας πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια από τη μαφία στην πιο μικρή πολιτεία των ΗΠΑ, το Ρόουντ Άιλαντ…
Για την εποχή της, ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη ένοπλη ληστεία στην ιστορία των ΗΠΑ, με κάποια στοιχεία να λένε ότι έκλεψαν πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστό, χρυσό, ασήμι και κοσμήματα. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξέρει ακριβώς πόσα χρήματα υπήρχαν στο θησαυροφυλάκιο. Μέχρι σήμερα, οι αρχές δεν έχουν ανακαλύψει την περιουσία που κλάπηκε εκείνο το ήσυχο πρωινό του καλοκαιριού του 1975.

Το Cuba Libre είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Jorge Luis Sanchez και διαφέρει εντελώς από το «El Benny» και το μιούσικαλ «Irremediablemente Juntos». Όντας μια καθαρά ιστορική ταινία εκείνης της εποχή είναι από εκείνες που δεν βλέπουμε πλέον από τους Κουβανούς δημιουργους
Στην ταινία, δύο ήρωες με τα βιβλικά ονόματα, ο Συμεών (Alejandro Guerrero) και ο Σαμουήλ (Christian Sanchez), δύο παιδιά Αφροκουβανικής καταγωγής, καθαροί «σπίθες» και οι πιο έξυπνοι στην τάξη τους, γίνονται οι βασικοί αφηγητές και οι ανθρώπινες πηγές όλων των δραματικών γεγονότων εκείνης της εποχής. Μία ταινία, με συμβολισμούς όπου ο σκηνοθέτης παρουσιάζει το τέλος του Ισπανο-Kουβανο-Aμερικανικού πολέμου τον 19ο αιώνα.


Στην επανέκδοση της εβδομάδας, συναντάμε ένα φιλμ που προκάλεσε την αντίδραση της κοινής γνώμης, τη χρονιά που προβλήθηκε για πρώτη φορά, λόγω της σκληρής της γλώσσας και της έντονης σεξουαλικότητας που εξέπεμπε. Πρόκειται για το φιλμ του 1971 «Η Γνωριμία της Σάρκας». Μια πολύ προχωρημένη για την εποχή της ταινία, που απογείωσε την καριέρα του Τζακ Νίκολσον και έκανε πολλούς να προσέξουν – για πρώτη φορά – το αξιόλογο υποκριτικό ταλέντο της Αν Μάργκαρετ.
Η ταινία διεισδύει στη σεξουαλική και αισθηματική ζωή δυο συμφοιτητών από το κολέγιο του Άμχερστ από τη δεκαετία του ’50 μέχρι και τις μέρες του Πολέμου του Βιετνάμ κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’60.

 

Στις υπόλοιπες τρεις επιλογές:

Βιρζινί Εφιρά και Αντέλ Εξαρχόπουλος αναπτύσσουν μια ιδιόμορφη σχέση ψυχαναλύτριας – ασθενούς στο γαλλικό ψυχολογικό θρίλερ «Sex & Ψυχανάλυση», η Ζιλιετ Μπνός κατασκοπεύει τον πρώην της στο διαδύκτιο στο επίσης γαλλικό θρίλερ «Ποια Νομίζεις Ότι Είμαι» και τέλος μια έφηβη ανακαλύπτει μια φωτογραφική μηχανή με φονικές ιδιότητες στο φιλμ τρόμου «Polaroid».

Polaroid

Καλή εβδομάδα και καλές προβολές!