04-Craziest-Things-Hairdressers-and-Manicurists-Have-Seen-styling-513366694-g-stockstudio-1024×683

γράφει ο Θάνος Βασαλάκης

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι διαφημίσεις συνήθως μας λένε τη μίση αλήθεια, το πολύ. Σκοπός τους  είναι να μεταδώσουν ένα μήνυμα, μια πληροφορία την οποία θα βρούμε ελκυστική και έτσι θα ενδιαφερθούμε για το προϊόν το οποίο δείχνουν. Έχεις προσέξει τα μικρά- ψιλά, σχεδόν αόρατα  γραμματάκια που περνούν στο κάτω μέρος της οθόνης την ώρα που συνήθως ακούγεται η δυνατή πληροφορία ή αναγράφεται με μεγάλα γράμματα στο κέντρο;  Ή τα άλλα μικρά γραμματάκια με αστερίσκο που είναι κρυμμένα σε ένα σημείο μίας αφίσας ή μιας καταχώρησης που δύσκολα θα πάει το μάτι;

Βλέποντας τις διαφημίσεις, ειδικότερα εκείνες που έχουν να κάνουν με προϊόντα μαλλιών παρατήρησα, αρκετά συχνά το φαινόμενο κατά το οποίο, το «θαυματουργό» προϊόν φαίνεται να κάνει άλλη δουλειά κατά την διαφήμιση  και άλλη δουλειά να επεξηγούν τα μικρά γράμματα, ότι συμβαίνει.

Κλασσικό παράδειγμα είναι τα προϊόντα που σταματούν την τριχόπτωση. Σε περιοδικά και τηλεόραση μπορείτε να πληροφορηθείτε για σαμπουάν και conditioners ή μάσκες που μειώνουν την τριχόπτωση σε μεγάλο ποσοστό. Η σημείωση με αστερίσκο θα δείτε ίσως να λέει ότι πρόκειται για την τριχόπτωση που οφείλεται στο σπάσιμο των μαλλιών. Αλλά το σπάσιμο των μαλλιών είναι σπάσιμο της τρίχας σε κάποιο σημείο κατά μήκος της  και η τριχόπτωση, είναι το να ξεκολλάνε οι τρίχες από το τριχωτό μαζί με το βολβό, από τη ρίζα….σαν να μην ταιριάζουν αυτά τα δύο. Δηλαδή θα προμηθευτείς ένα προϊόν που θα σου ενυδατώνει την τρίχα για να ξεμπερδεύεται εύκολα χωρίς να σπάσει αντί να σου δυναμώνει τις ρίζες.

Μία άλλη περίπτωση που έχει να κάνει με το σπάσιμο των μαλλιών είναι η εξής: Εάν πάρεις το τάδε σύστημα προϊόντων, δηλαδή σαμπουάν, conditioner και serum θα έχεις έως και «τόσο» τοις εκατό λιγότερα σπασίματα, με τον αστερίσκο να λέει κάτι σαν «χρήση σαμπουάν, conditioner, serum έναντι μόνο σαμπουάν» . Εξυπακούεται όμως ότι, στα μαλλιά που το χρειάζονται, εάν δεν χρησιμοποιήσεις conditioner ή μάσκα και μετά ένα serum για το styling, δε θα μπορείς ούτε να τα ξεμπερδέψεις, πόσα μάλλον θα είναι και τα σπασμένα.

Σας κράτησα όμως το καλύτερο για το τέλος…

Εδώ θα μιλήσουμε για μια κατηγορία προϊόντων, σχετικά καινούργιων στην αγορά τα οποία υποστηρίζουν ότι σας χαρίζουν πιο πυκνά μαλλιά. Κάτι τέτοιο και εγώ θα έμπαινα στον πειρασμό να χρησιμοποιήσω! Στο κομμωτήριο είχα την ευκαιρία να μου λανσάρουν brands επαγγελματικών προϊόντων τα οποία θα έκαναν πιο πυκνά τα μαλλιά των πελατών μου, ανδρών και γυναικών. Συζητώντας με τους πωλητές γινόταν γρήγορα εμφανές ότι η πύκνωση των μαλλιών είχε να κάνει μόνο με τις τρίχες που ήδη υπήρχαν και ότι το εφέ αυτό θα έφευγε μετά το λούσιμο. Δηλαδή με κάποιο τρόπο θα διογκώνονταν οι τρίχες με αποτέλεσμα να δείχνουν συνολικά, πιο πολλά τα μαλλιά χωρίς να είναι. Έτσι, δεν θα έβγαζε κάποιος πιο πολλά μαλλιά, απλά θα σκλήρυναν όσα έχει και έτσι υποτίθεται, θα έδειχναν πιο πολλά. Αποφάσισα να μην πουλήσω τέτοια προϊόντα σε πελάτη, γιατί δεν με έπεισαν ποτέ για την αποτελεσματικότητά τους και δε θα ένιωθα τίμιος.

Μη βιαστείς να πεις ότι οι εταιρείες και οι διαφημιστικές μας κοροϊδεύουν, όμως. Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν τα προϊόντα και κάποιοι αγοράζοντας τα θα νιώσουν καλά, αυτά.

Καμιά φορά χρειαζόμαστε και το όνειρο για να κυλήσει η μέρα. Είναι στο χέρι μας σαν καταναλωτές να αγοράζουμε συνειδητά, να συμβουλευόμαστε τον κομμωτή ή την κομμώτρια που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη μας και να έχουμε ωραία μαλλιά!

epaggelmagynaika.gr