ASTIR19

Στον απόηχο της κορυφαίας Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο Βερολίνο, και με την Ελλάδα να αναδεικνύεται ένας από τους δύο δημοφιλέστερους (μαζί με την Ισπανία) προορισμούς του φετινού καλοκαιριού στη γερμανική αγορά, μπορούμε κι επίσημα να μιλάμε για μια ακόμη πιο δυναμική τουριστική σεζόν.

Με ανανεωμένα αεροδρόμια και νέες αεροπορικές συνδέσεις να μπαίνουν στο πρόγραμμα, ένα σημαντικό μέρος των υποδομών βρίσκεται σε ετοιμότητα. Εκεί όμως που εντοπίζεται μια άνευ προηγουμένου κινητικότητα είναι στο ξενοδοχειακό δυναμικό, το οποίο ετοιμάζεται για ολικό lifting – ειδικά στους κλασικούς τουριστικούς προορισμούς. Από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων είχαμε να δούμε τέτοια ανανέωση της ξενοδοχειακής υποδομής της χώρας και τόσες σημαντικές αφίξεις. Ειδικά τα μεγάλα νησιά, που τα τελευταία χρόνια είχαν μείνει σχετικά στάσιμα, ετοιμάζονται για ολική επαναφορά. Παράλληλα­ η αττική ριβιέρα επιστρέφει δυναμικά στην επικαιρότητα με τις υπογραφές κορυφαίων διεθνών ομίλων, μια τάση που αναμένεται να έχει και συνέχεια όσο η επισκεψιμότητα της Αθήνας ανεβαίνει και οι διεθνείς τάσεις θέλουν τα city breaks να συνδυάζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό δράσης.

Η πιο ηχηρή άφιξη είναι, βέβαια, το Four Seasons στον Αστέρα Βουλιαγ­μένης, αφού η διεθνής αλυσίδα leader στον τουρισμό πολυτελείας έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Εν τω μεταξύ, ο αμερικανικός κολοσσός Wyndham Hotel Group ετοιμάζεται να ανοίξει τους επόμενους μήνες σε συνεργασία με τη Zeus International τρία νέα ξενοδοχεία στην Αττική (σε Βραυρώνα, Μάτι και Μεταξουργείο). Το πεντάστερο ξενοδοχείο που σχεδιάζει η Grivalia Hospitality στα Αστέρια Γλυφάδας πρόκειται να απογειώσει τα επόμενα χρόνια την αττική ακτογραμμή, ενώ και ο Πειραιάς ετοιμάζεται να πάρει σειρά.

Την ίδια ώρα ταξιδιωτικοί κολοσσοί όπως η TUI και η Thomas Cook δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στο προϊόν «Ελλάδα», προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις που έρχονται να ενδυναμώσουν την παρουσία τους, η οποία έχει ενισχυθεί τελευταία. Η TUI ανήγγειλε έντεκα νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, με ένα «Sensimar» στη Χαλκιδική κι ένα «Sensatori by Atlantica» στο Γεννάδι Ρόδου να ανοίγουν φέτος, άλλα τρία να ακολουθούν στη Ρόδο και τα υπόλοιπα σε Κω, Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Κρήτη. Στα Atlantica κατέληξε και ο όμιλος Lakitira που βρίσκεται στην Κω έναντι 62,9 εκατ. ευρώ. Πίσω στη Ρόδο, ένα νησί άλλωστε που χρειαζόταν ενέσεις ανανέωσης, πέραν της TUI, ακόμη δύο πολυτελή resorts ετοιμάζονται να ανοίξουν στο νότιο τμήμα του νησιού (όπως π.χ. το Mayia του ομίλου Χατζηλαζάρου). Άλλωστε για τη Ρόδο, ένα νησί που, όπως έδειξε και η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου δεν προσελκύει τον υψηλό τουρισμό που θα μπορούσε, η στιγμή είναι η κατάλληλη για να γίνει ένας ευρύτερος σχεδιασμός στην κατεύθυνση της ανανέωσης και ποιοτικής αναβάθμισης του ταξιδιωτικού προϊόντος και των υπηρεσιών, κάτι το οποίο ισχύει και για άλλα μεγάλα νησιά – κλασικούς προορισμούς.

Η Thomas Cook, πάλι, έχει προαναγγείλει φιλόδοξα σχέδια επέκτασης, με νέα ξενοδοχεία να ανοίγουν καταρχάς στην Κω, αρχίζοντας από το adults only «Sunprime» στο Μαρμάρι, δίπλα στο «Casa Cook» που άνοιξε πέρυσι, αλλά και σε Κρήτη και Πιερία. Παράλληλα ανοίγει και το οικογενειακό «Casa Cook Chania». Οι νέες αφίξεις στην Κω δεν σταματούν εδώ: μεταξύ άλλων, το νέο πεντάστερο design hotel «Lango» ανοίγει στη Λάμπη.

Και η Κέρκυρα όμως, άλλος ένας κλασικός προορισμός στο τελευταία ανερχόμενο Ιόνιο, δεν πάει πίσω. Το«Ikos Dassia» του ομίλου Sani της Χαλκιδικής και, βέβαια, το πεντάστερο «Angsana Corfu» της Banyan Tree Group είναι μόνο δύο από τις πολυσυζητημένες αφίξεις. Αστεράτα openings έχουμε και στην Κρήτη, αλλά και σε λιγότερο αναμενόμενους προορισμούς όπως ο Μυστράς, ενώ τον luxury boutique χαρακτήρα τους ενισχύουν η Μύκονος και η Σαντορίνη με το «Katikies Mykonos»και το «Canaves Oia Epitome», όπως και με επεκτάσεις σε ήδη υπάρχουσες μονάδες. Ταυτόχρονα κραταιές ξενοδοχειακές μονάδες όπως η Grecotel, η οποία είχε ήδη φροντίσει να ανακαινίσει μία-μία τις μονάδες της τα τελευταία χρόνια, αλλά και η Divanis, που γιορτάζει τα 60 της χρόνια, ετοιμάζουν κινήσεις ανανέωσης.

Είναι σαφές ότι οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί του ελληνικού καλοκαιριού ζουν μια άνευ προηγουμένου ξενοδοχειακή έκρηξη, η οποία θα επαναπροσδιορίσει το προφίλ τους στα επόμενα χρόνια, ποντάροντας στον πιο ποιοτικό επισκέπτη. Τέλος, το συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων ΑSTA, που θα γίνει στην Αθήνα τον Απρίλιο, και η 8η Διεθνής Συνάντηση για τον Τουρισμό του Δρόμου του Μεταξιού στη Θεσσαλονίκη τoν Οκτώβριο είναι δύο ορόσημα που αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού – ειδικά σε Αμερική και Κίνα.

athinorama.gr