Mε επτά νέες ταινίες μας αποχαιρετά ο Φεβρουάριος.

Ο πολυβραβευμένος Γερμανός με τούρκικη καταγωγή σκηνοθέτης Φατίχ Ακίν («Μαζί, Ποτέ», «Η Άκρη του Ουρανού», «Soul kitchen», «Ο Ήχος της Πόλης»), επιστρέφει με ένα πιο επίκαιρο από ποτέ φιλμ που έκανε μεγάλη εντύπωση στις Κάννες, απέσπασε Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης Ταινίας αλλά παραδόξως δεν κατάφερε να προκριθεί στην τελική 5αδα του ξενόγλωσσου Όσκαρ.
Η ζωή της Κάτια καταρρέει όταν ο κουρδικής καταγωγής σύζυγός της, Νούρι και ο μικρός τους γιος, Ρόκο, σκοτώνονται σε μια βομβιστική επίθεση. Με τη βοήθεια φίλων και συγγενών, η Κάτια καταφέρνει να αντέξει το σοκ και προσπαθεί να σταθεί και πάλι στα πόδια της.

Όμως, η αναζήτηση των ενόχων και η διαλεύκανση των κινήτρων πίσω από τη δίχως νόημα τραγωδία περιπλέκει το πένθος της Κάτια και κρατά ανοιχτές τις πληγές της. Ο Ντανίλο, δικηγόρος και καλύτερος φίλος του Νούρι, εκπροσωπεί την Κάτια στη μετέπειτα δίκη ενάντια σε δύο υπόπτους: ένα νεαρό ζευγάρι που κινούνταν σε νεοναζί κύκλους. Η απόφαση του δικαστηρίου φέρνει την Κάτια στα άκρα, αλλά δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική: απαιτεί δικαιοσύνη.
Εμπνευσμένος από μια σειρά δολοφονιών από νεοναζί με θύματα οκτώ Τούρκους, έναν Έλληνα και μια Γερμανίδα αστυνομικό και μία από τις μεγαλύτερες μεταπολεμικές δίκες στην ιστορία της Γερμανίας, ο Φατίχ Ακίν στήνει δεξιοτεχνικά ένα δραματικό θρίλερ που σόκαρε το κοινό του Φεστιβάλ Καννών με το αμφιλεγόμενο αλλά και φοβερά επίκαιρο θέμα του.
Στην ταινία εμφανίζεται σε μικρό ρόλο ο γνωστός Έλληνας σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης


Μετά τις σαρωτικές νίκες στα Βραβεία ΈΜΜΥ, το Νετφλιξ μπαίνει δυναμικά και στα Όσκαρ με το «Μudbound». Ένα αντιρατσιστικό δράμα εποχής που ενθουσίασε στην πρεμιέρα του στο φεστιβάλ Σάντανς και είναι πλέον υποψήφιο σε τέσσερις οσκαρικές κατηγορίες. Η Dee Rees του «Pariah» σκηνοθετεί ένα βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Hillary Jordan δραματικό φιλμ που εκτυλίσσεται στον αμερικάνικο νότο την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και αμέσως μετά, περιγράφοντας τα αληθινά γεγονότα που συνέβησαν σε μια μικρή κωμόπολη του Μισισιπή.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου δύο οικογένειες, μία λευκών και μία μαύρων, μοιράζονται τις ζωές τους σε ένα αγρόκτημα του ρατσιστικού Μισισιπή. Με τη λήξη του πολέμου οι γιοι τους επιστρέφουν και αναπτύσσουν μια δυνατή φιλία που θα ξεσηκώσει τους κατοίκους της περιοχής.
Στο φόντο μιας ταραγμένης εποχής δύο νέοι που συνδέονται λόγο της κοινής τους οδυνηρής εμπειρίας του πολέμου, συνάπτουν μια φιλική σχέση αψηφώντας τον άγραφο ρατσιστικό νόμο της μεταπολεμικής αμερικάνικης κοινωνίας του νότου όπου οι μαύροι ζούσαν με περιορισμένα δικαιώματα υποταγμένοι στην υπηρεσία των λευκών.
4 υποψηφιότητες για Όσκαρ, δύο για την soul – r&b καλλιτέχνιδα Mary J. Blidge (Β’ Γυναικείου Ρόλου και Τραγουδιού), η πρώτη υποψηφιότητα γυναίκας διευθύντριας φωτογραφίας στην ιστορία του θεσμού για την Rachel Morisson και Διασκευασμένου Σεναρίου για τους Dee Rees και Virgil Williams.

Στις υπόλοιπες πέντε επιλογές: ένα Γουέστερν με τους Κρίστιαν Μπέιλ και Ρόζαμουντ Πάικ («Ταξιδεύοντας με τον Εχθρό μου»), ένα νεανικό ρομάντζο επιστημονικής φαντασίας («Κάθε Μέρα Μια Άλλη Μέρα»), ισπανικό animation με τις νέες περιπέτειες του αρχαιολόγου Ταντ («Tad: Το Μυστικό του Βασιλιά Μίδα»), ένα περιπετειώδες θρίλερ του Κλιντ Ίστγουντ («Αναχώρηση για Παρίσι 15:17») και τέλος μία κωμωδία του Στράτου Μαρκίδη με τον Σωτήρη Καλυβάτση («Μαζί τα Φάγαμε»).

Καλή εβδομάδα και καλές προβολές!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.