web-horizontal

Το καλοκαιράκι μεσουρανεί και δεν υπάρχει πιο εύκολο, θρεπτικό και υγιεινό σνακ από τα φρούτα που αυτή την εποχή βρίσκονται παντού γύρω μας σε αφθονία!

Πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, δροσερά, αποτελούμενα σε μεγάλο ποσοστό από νερό και, συνήθως, με λίγες θερμίδες, αποτελούν εξαιρετική διατροφική επιλογή.

Τι ισχύει, όμως, για τα παιδιά;

Με βάση τις πιο σύγχρονες διεθνείς συστάσεις η εισαγωγή των φρούτων και των λαχανικών ξεκινά πολύ νωρίς στη ζωή του βρέφους και πρέπει να γίνεται πάντα με λαχανικά και φρούτα εποχής!

Αυτό σημαίνει ότι το μωρό, και μετέπειτα το παιδί, πρέπει κατά προτεραιότητα, να καταναλώνει φρούτα και λαχανικά φρέσκα και ανάλογα με το τι μπορεί να βρει ο γονιός αυτή την εποχή στην περιοχή του, ενώ προτάσεις του τύπου «όλα τα μωρά πρέπει να καταναλώσουν πχ πρώτα μπανάνα και μήλο» δε φαίνεται να είναι ούτε επιθυμητές ούτε πρέπει να αποτελούν στόχο ενώ δεν έχουν διατροφικό νόημα. Το μωρό- παιδί το καλοκαίρι θα φάει καλοκαιρινά φρούτα (καρπούζι, πεπόνι κτλ) το χειμώνα χειμερινά κ.ο.κ

Και αφού καταλήξαμε στο ποια φρούτα να φάει το παιδί, ας δούμε και πόσα μπορεί να φάει!

Μα υπάρχουν περιορισμοί στα φρούτα? Η απάντηση είναι ασφαλώς θετική καθώς τα φρούτα δε στερούνται ούτε θερμίδων ούτε σακχάρων και πρέπει να καταναλώνονται και αυτά με μέτρο και προσοχή. Οι, δε, χυμοί φρούτων έχουν αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη και δεν πρέπει να προτιμώνται συχνά έναντι των φρέσκων φρούτων ούτε να καταναλώνονται συστηματικά.

Ας δούμε, λοιπόν, μια ενδεικτική εικόνα για το πόσα φρούτα πρέπει να τρώει το παιδί σε κάθε ηλικία.

Τα φρούτα αποτελούν βασική διατροφική κατηγορία της καθημερινής διατροφής των παιδιών (και των ενηλίκων). Η έλλειψή τους μπορεί να στερεί σημαντικές θρεπτικές ουσίες από τον οργανισμό αλλά και η υπερβολική κατανάλωση δεν είναι καλό να επιλέγεται.

Το μέτρο είναι- και εδώ- η βάση της σωστής κατανάλωσης και της καλής ανάπτυξης του οργανισμού!

Φρούτα ναι και για το καλοκαίρι για τα παιδιά, λοιπόν, αλλά όχι χωρίς μέτρο!

Καλή όρεξη!

Και καλές βουτιές!