cinemaaa

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και είναι ή ώρα για ένα θρίλερ στα πρότυπα της φημισμένης ισπανικής σχολής. Το «Δεσμοί Αίματος» είναι ένα αγωνιώδες ψυχολογικό θρίλερ με ευφυή πλοκή που ξετυλίγεται μεθοδικά από τον Αργεντίνο σκηνοθέτη Μιγκέλ Κόαν, έναν από τους εμπορικά πιο επιτυχημένους δημιουργούς της χώρας του.
Μετά το θάνατο της συζύγου του Ελίας, η κάποτε στενά δεμένη οικογένεια δοκιμάζεται. Ένας ασφυκτικός ιστός υφαίνεται, όλα μοιάζουν ύποπτα και η αμφιβολία κυριαρχεί.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ένας κύκλος αίματος περικυκλώνει την οικογένεια της ιστορίας. Ένας κύκλος που ξεκινά με τον Ελίας, έναν απεγνωσμένο άντρα που ετοιμάζεται να χάσει τα πάντα. Δεν τον ενδιαφέρει η κραυγή για βοήθεια της συζύγου του μετά από ένα ατύχημα στο σπίτι τους.
Σε αυτήν την ταινία βυθιζόμαστε στις μυστικές πτυχές μιας οικογένειας, όπου οι συνέπειες της βίας και του ανείπωτου, συσσωρεύονται σαν μια ανεξέλεγκτη χιονοστιβάδα από γενιά σε γενιά.
Μιγκέλ Κόαν

Εμπνευσμένη από τη ζωή του σπουδαίου Κουβανού χορευτή Κάρλος Ακόστα και βασισμένη στην αυτοβιογραφία του, η ταινία «Ο Χορός της Ζωής μου» της Ιθίαρ Μπολάιν (“Η Ελιά”, “Ακόμα κι η βροχή”) είναι το χρονικό μιας συγκλονιστικής ζωής. Από τους δρόμους της Αβάνας, στο Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου, ο κορυφαίος χορευτής της γενιάς του, που απολαύσαμε πρόσφατα και στην Αθήνα, έπρεπε να ξεπεράσει τεράστιες δυσκολίες και να σπάσει φοβερά ταμπού, για να γίνει ο θρύλος που είναι σήμερα. Το σενάριο (που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν) υπογράφει ο βραβευμένος σεναριογράφος του Κεν Λόουτς, Πολ Λάβερτι (“Ο Άνεμος χορέυει το κριθάρι”, “Εγώ ο Ντάνιελ Μπλέικ”). Ο ίδιος ο Κάρλος Ακόστα ερμηνεύει τον εαυτό του στο σήμερα, ενώ ο μικρός –αποκάλυψη Έντισον Μανουέλ Ολβέρα, ενσαρκώνει μοναδικά τον χορευτή στα παιδικά του χρόνια.

Στις επανεκδόσεις της εβδομάδας ξεκινάμε ασφαλώς από το «8 ½», το μεγάλο αυτοβιογραφικό αριστούργημα του Φεντερίκο Φελίνι που βραβεύτηκε με το ΌΣΚΑΡ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1964. Μια από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά και από τις σημαντικότερες, αν όχι η κορυφαία στιγμή της φελινικής δημιουργικής τέχνης, επιστρέφει στις αίθουσες σε ψηφιακή κόπια
Ο Γκουίντο Ανσέλμι, σκηνοθέτης που περνά μια κριτική περίοδο στην προσωπική και καλλιτεχνική ζωή του, βασανίζεται από φαντασιώσεις και έμμονες ιδέες που σχετίζονται με την καθολική του παιδεία, τις σχέσεις του με το σεξ και τις γυναίκες και την αναζήτηση ενός νοήματος στη δουλειά του. Εικόνες από την ταινία που γυρίζει συγχέονται με εφιάλτες, αλλά όλη αυτή η σύγχυση πραγματικότητας και φαντασίας καταλήγει σε μια χαρούμενη φαραντόλα, όπου όλα αποκτούν νόημα.

‘Άλλη μία σπουδαία επανέκδοση είναι «Η Έβδομη Σφραγίδα» (1957) του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.Ο μεγάλος Σουηδός δημιουργός υπογράφει εδώ την – για πολλούς – καλύτερη ταινία του!
Μία αλληγορία για τη ζωή και το θάνατο με πρωταγωνιστή τον μόνιμο συνεργάτη του και σπουδαίο ηθοποιό Μαξ φον Σίντοφ στο ρόλο ενός ιππότη ο οποίος θα κληθεί να παίξει μία παρτίδα σκάκι με τον θάνατο, όπου εκέι θα έρθει αντιμέτωπος με μεταφυσικές ανησυχίες και υπαρξιακά αδιέξοδα.

Στις υπόλοιπες πέντε επιλογές:

Η τρίτη ψηφιακή επανέκδοση της εβδομάδας με την σοβιετική πολεμική ταινία του Μίκαϊλ Ρομ «Οι Δεκατρείς» (1937), ένας απένταρος πλουτίζει ξαφνικά όταν γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας αποτυχημένης ληστείας στην κοινωνική σάτιρα «Η Πτώση Της Αμερικανικής Αυτοκρατορίας», μια μεγαλοεταιρία θα βρεθεί να εδρεύει λόγω χρεών στην εφορία σε μια υποβαθμισμένη περιοχή στην γαλλική κωμωδία «Τα Παράπονά Σας Στον Έφορο», όταν η μαμά φεύγει διακοπές ο σύζυγος αναλαμβάνει καθήκοντα νοικοκυράς στη επίσης γαλλική κωμωδία «Όταν Λείπει η Μαμά» και τέλος ο Σιλβέστερ Σταλόνε επιστρέφει στην τρίτη ταινία της action σειράς «Σχέδιο Απόδρασης: Προσωπική Υπόθεση».

Καλό μήνα, καλή εβδομάδα και καλές προβολές!