Frozen_Salmon_Fillet_2__33448.1477391058

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες σωστής διατροφής, τους οποίους ακολουθούμε εάν θέλουμε ένα πιο υγιές και όμορφο σώμα. Και καλά κάνουμε, δηλαδή, όμως ισχύουν όλοι αυτοί οι κανόνες; Συγκεκριμένα, υπάρχουν τρόφιμα που θεωρούμε ως υγιεινά, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι! Όχι μόνο δεν είναι υγιεινά, αλλά στην πραγματικότητα δεν πρέπει να τα τρώμε καν. Δείτε τα πέντε επικρατέστερα – και ίσως εκπλαγείτε!

Ποια «υγιεινά» φαγητά πρέπει να κόψετε;

1. Φιλέτα ψαριού αμφιβόλου ποιότητας

Το ψάρι είναι σημαντική τροφή για την υγεία, κυρίως λόγω των ω-3 λιπαρών του. Συστήνεται να τρώμε ψάρι τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, για καλύτερη υγεία. Συνήθως προτιμάμε τα φιλέτα ψαριού, επειδή είναι πιο εύκολα στην κατανάλωση. Δυστυχώς όμως τα ψάρια υδατοκαλλιέργειας έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε τοξίνες επειδή δεν μεγαλώνουν φυσιολογικά, αλλά ανάλογα με τη ζήτηση. Από την άλλη, τα ψάρια ελεύθερης αλιείας και ειδικά αυτά μεγαλύτερους μεγέθους όπως ο τόνος και ο σολομός, απορροφούν τους ρύπους των ωκεανών. Προτιμήστε ψάρια από λιγότερο μολυσμένες θάλασσες και από καλά εκτροφεία.

2. Αγοραστή granola

Η granola είναι αρκετά συνηθισμένη επιλογή με γιαούρτι ή και φρούτα, όμως τελικά δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Έχει φοβερή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τόσο που θα μπορούσε κάλλιστα να καταναλωθεί ως γλυκό επιδόρπιο. Όπως γνωρίζουμε, η ζάχαρη έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα για την υγεία, πόσο μάλλον όταν καταναλώνουμε συχνά ένα προϊόν που έχει πολύ μεγαλύτερη περιεκτικότητα απ’ όσο νομίζουμε! Δοκιμάστε να φτιάξετε τη δική σας granola και προσθέστε φρούτα, σπόρους ή ξηρούς καρπούς. Έτσι τρώτε κάτι νόστιμο, αλλά και υγιεινό!

3. Επεξεργασμένοι χυμοί

Η αλήθεια είναι πως οι χυμοί από μόνοι τους δεν είναι και τόσο καλή επιλογή – τουλάχιστον σε σύγκριση με τα φρούτα. Διότι οι χυμοί περιέχουν όλα τα σάκχαρα και κατά συνέπεια όλες τις θερμίδες των φρούτων, αλλά χωρίς τις φυτικές ίνες τους που είναι τόσο καλές για την υγεία. Ας πούμε όμως ότι οι φρέσκοι χυμοί έχουν πολύτιμες βιταμίνες, οπότε είναι εντάξει. Όμως οι συσκευασμένοι χυμοί έχουν συντηρητικά και έξτρα ζάχαρη. Προτιμήστε ολόκληρα φρούτα, άντε και φυσικούς χυμούς που θα φτιάξετε μόνες σας.

4. Διαιτητικά σνακ

Τα διαιτητικά σνακ είναι οτιδήποτε χαμηλών θερμίδων, χαμηλών λιπαρών ή οποιαδήποτε εναλλακτική λύση αντί για τα συμβατικά σνακ (π.χ. πατατάκια οσπρίων ή λαχανικών). Το πρόβλημα με αυτά τα σνακ δεν είναι απαραίτητα αυτά καθαυτά -αν και ορισμένα στην πραγματικότητα δεν είναι καν υγιεινά- αλλά με τη νοοτροπία που έχουμε για αυτά. Αφήνουμε τον εαυτό μας να παρασυρθεί και καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα, άρα έτσι αναιρείται ο σκοπός της ύπαρξής τους. Δοκιμάστε να φτιάξετε σπιτικά σνακ, αλλά ακόμα και έτσι να ελέγχετε πόσο τρώτε.

5. Τεχνητά γλυκαντικά

Σήμερα έχουμε δαιμονοποιήσει τη ζάχαρη και προσπαθούμε να την αποφύγουμε πάση θυσία. Έτσι έχουν βγει στην αγορά διάφορα τεχνητά γλυκαντικά που πλασάρονται ως υγιεινά, όπως η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη. Όμως ακριβώς επειδή είναι τεχνητά, είναι ακόμα χειρότερα κι από τη ζάχαρη. Για αυτό και πρέπει να τα αποφεύγετε οπωσδήποτε. Προτιμήστε άλλα φυσικά γλυκαντικά, όπως μέλι, φρούτα, στέβια ή σιρόπι σφενδάμου για να ικανοποιήσετε τη λιγούρα σας για κάτι γλυκό!

Προσπάθησε να κόψεις αυτά τα φαγητά, ή έστω να τα περιορίσεις στο μέγιστο δυνατό. Όχι επειδή έχουν τίποτα φοβερές και τρομερές θερμίδες, αλλά επειδή είναι επιβαρυντικά ή και βλαβερά για την υγεία σας. Αντικαταστήστε τα με καλύτερες επιλογές και θα δείτε αμέσως τη διαφορά!

ediva