10 Εργονομικές συμβουλές σε μαθητές

Γράφει ο φυσικοθεραπευτής Ιωάννης Παναγιωτόπουλος

  1. Αφιερώστε 5-10 λεπτά το πρωί πριν φύγετε για το σχολείο κάνοντας ήπιες ενεργητικές ασκήσεις, αυτοδιατάσεις, σε άνω-κάτω άκρα και σπονδυλική στήλη.
  2. Το βάρος της σχολικής τσάντας δεν πρέπει να ξεπερνάει το 10% του βάρους του μαθητή. Περιορίστε το βάρος της τσάντας παίρνοντας μόνο τα απαραίτητα βιβλία.
  3. Να τοποθετούνται τα βαριά βιβλία στην πλάτη της τσάντας, ώστε να είναι κοντά στην σπονδυλική στήλη του μαθητή. Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε τον μοχλοβραχίονα αντίστασης (μοχλός τύπου 1), τη ροπή δηλαδή που δημιουργείται από το βάρος της τσάντας.
  4. Οι ιμάντες της τσάντας προτιμούμε να είναι φαρδιοί, ώστε να κατανέμεται το βάρος της σε μεγαλύτερη επιφάνεια των ώμων.
  5. Σημαντική είναι η σωστή εκπαίδευση του μαθητή κατά την άρση της τσάντας. Αφού φέρει την τσάντα κοντά στο σώμα του (για να μειώσει το μοχλοβραχίονα αντίστασης), με λυγισμένα γόνατα και ίσια την σπονδυλική του στήλη, απλά τεντώνει τα γόνατα και την αφήνει στη καρέκλα ή το θρανίο. Έπειτα περνάει τους ιμάντες στους ώμους του.
  6. Φορέστε και τους 2 ιμάντες στους ώμους. Σύνηθες είναι να βλέπουμε μαθητές, να φορούν τον ένα ιμάντα με κίνδυνο την παραμόρφωση της σπονδυλικής στήλης, και κατ’ επέκταση την αναπνευστική λειτουργία.
  7. Προσέξτε τη στάση σας όταν κάθεστε στο θρανίο. Οι ποδοκνημικές, τα γόνατα, τα ισχία πρέπει να βρίσκονται σε κάμψη 90 μοιρών, με τα χέρια πάνω στο θρανίο και την σπονδυλική στήλη ίσια να ακουμπάει στην πλάτη της καρέκλας.
  8. Κρεμάστε την τσάντα στο γάντζο που βρίσκεται πλάι του θρανίου. Έτσι θα αποφύγετε έντονες πλάγιες κάμψεις σε συνδυασμό με στροφές, στον κορμό σας.
  9. Κατά τη διάρκεια του διαλλείματος κάντε ένα περίπατο. Θα σας χαλαρώσει τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.
  10. 10.Να θυμάστε ότι μπορεί η πιο εργονομική λύση, να είναι το φόρτωμα της τσάντας στο παππού ή στη γιαγιά, αλλά εκείνοι ίσως έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από εργονομία.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.