7e0feeb0584723e7cfbf97a16fb58574_L-1000×750

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ

Ο ταλαντούχος, ευρηματικός  Γιάννης Ζουγανέλης βρήκε τον απαιτούμενο χρόνο και με περίσσεια ευχαρίστηση δέχτηκε να μιλήσει στο Επάγγελμα Γυναίκα, για τα πάντα. Όντας μουσικός, ηθοποιός, παραγωγός, καθηγητής και πολλά ακόμα δεν σταματά ποτέ να μοιράζει θετική ενέργεια και να παλεύει για το καλύτερο μέσα από το φιλανθρωπικό, ανιδιοτελές του έργο.

Ε.Γ Αρχικά θα ήθελα να σας ρωτήσω για την επιρροή που άσκησαν οι γυναίκες στη ζωή σας, στην άποψη σας για τις γυναίκες σήμερα. Έχουμε ακούσει να μιλάτε για τη γιαγιά σας, την σύζυγο και την κόρη σας, πολλάκις.

Ζ.Γ Για μένα η καθοριστικότερη μορφή της σύγχρονης ζωής, της παλαιότερης ζωής και της ζωής του μέλλοντος, είναι το στοιχείο γυναίκα. Με όλη την κυριολεξία. Για την θηλυκότητα της και την υπόσταση της ως Μάνα, ως ποιο συγκροτημένο άτομο, από τους άντρες, πιο ουσιώδες και πιο αδικημένο.  Σ’ ένα πλανήτη που ζει με λογικές φαλλοκρατικές, πατριαρχικές. Όσο και να λέμε ότι η γυναίκα είναι ίση με τον άντρα,-το αυτονόητο δηλαδή, εγώ δεν πιστεύω ότι είναι- κάνουν τα πάντα για να μην γίνει ποτέ αυτό.  Για μένα είναι ανώτερο στοιχείο η γυναίκα. Γι’ αυτό ήθελα να μιλήσω στο site Επάγγελμα γυναίκα. Όπου μου δοθεί ευκαιρία, το λέω.

Έχω γνωρίσει πρώτα απ’ όλα την μάνα μου, μια εξαιρετική κυρία η οποία μας φρόντισε παρότι κωφάλαλη. Ήταν εξαιρετική Μάνα, Σύντροφος. Τον έρωτα τον γνώρισα από τον τρόπο που συμπεριφερόταν η μάνα μου στον πατέρα μου και το ανάποδο.  Η γιαγιά μου είχε μια άλλη επιρροή , περισσότερο κοινωνικό χιουμοριστική, τώρα που το βλέπω. Οι επιγραφές της έχουν πάρα πολύ μεγάλη πλάκα.  Τιμώ την γυναίκα αγρότισσα, την γυναίκα εργάτρια, περισσότερο από τους άντρες, γιατί είναι αδικημένες.  Ισορροπούν δηλαδή όχι με το δίκιο, αλλά συνέχεια με το άδικο. Με εξαιρέσεις κάποιες γυναίκες οι οποίες αυτοχειραφετήθηκαν ,δεν υπολόγισαν τον νόμο, μπήκαν σε μια διαδικασία αυτοεκτίμησης,-γιατί αν δεν εκτιμήσεις τον εαυτό σου… Κυρίως οι γυναίκες που ισορροπούν, είναι οι οικονομικά αυτοδύναμες. Οι γυναίκες που δεν είναι οικονομικά αυτοδύναμες, ταλαιπωρούνται γιατί είναι ζητιάνοι. Και μάλιστα ξέρω πολλές γυναίκες οι οποίες είναι νοικοκυρές… -που εγώ θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σκληρή δουλειά. Και μάλιστα να έχεις τρία παιδιά, να είσαι μάνα, να είσαι σύντροφος, να είσαι μαγείρισσα, να είσαι καθαρίστρια-Και έχω δει συμπεριφορές υποτιμητικές. Δηλαδή να ζητάει κάποια από τον άντρα χρήματα, που αυτό δεν έπρεπε καν να γίνεται, είναι αυτονόητο και το επίπεδο των χρημάτων που εισπράττει να είναι ευτελές.

Ε.Γ Έχετε δηλώσει σε μια συνέντευξη σας ότι πιο αδικημένες στη ζωή είναι οι πραγματικές σύντροφοι. Πιστεύετε το ίδιο και για τη δική σας σύζυγο;

Ζ.Γ Μπορεί. Βέβαια. Ισχύει και για την δικιά μου σύντροφο, φυσικά. Διότι είναι αυτή που θ’ ακούσει τα περισσότερα, εννοώ ότι θα το εισπράξει αυτό. Ξέρεις η ζωή δεν είναι μόνο ισορροπία. Εγώ ασχολούμαι με πολλά πράγματα και κάθε μέρα τρελαίνομαι. Και αυτά που ασχολούμαι δεν είναι τόσο τα επαγγελματικά όσο τ’  ανιδιοτελή. Δηλαδή προσπαθώ να αποσπάσω χρήματα, τρόφιμα. Επειδή είμαι γόνος αναπήρων, ασχολούμαι με τους ανάπηρους, με τους αναξιοπαθούντες κλπ, θεσμικά, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αντιμετωπίζομαι με ένα κόσμο χωρίς πολιτισμό. Όσοι πιστεύουμε ότι οι Έλληνες είμαστε πολιτισμένοι, είναι πάρα πολύ γελασμένοι. Αυτό το βλέπεις στην καθημερινότητα: πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι. Και τώρα ξαφνικά γίνεται μόδα το bulling. Ποιό bulling; Το περισσότερο bulling το τρώνε οι γυναίκες. Οι τσαμπουκάδες στου δρόμους κλπ. Φυσικά εισπράττει όλη την άρνηση  που εισπράττω και εγώ, εισπράττει την πίκρα, τα παράπονα. Η σύντροφος από την φύση της έχει κι άλλες ανάγκες από το να εισπράττει. Έτσι λέω ότι είναι αδικημένη.  Γενικά η θηλυκότητα είναι αδικημένη και είναι αδικημένη από την φύση της. Διότι δεν θα ξεπεραστεί ποτέ στη ζωή η φαλλοκρατική λογική. Δεν πρόκειται να ξεπεραστεί.

Ένας άντρας που πάει με μια γυναίκα είναι γόης και εραστής, μια γυναίκα που πάει μ’ έναν άντρα είναι π…. Αυτό δεν θα ξεπεραστεί ποτέ. Γιατί είναι διαφορετικό από το άλλο, είναι ο φαλός.  Αυτό πρέπει να το καταλάβετε εσείς οι γυναίκες, για να αποστασιοπιοιθείται. Γιατί διαφορετικά θα μπείτε στη διαδικασία υπηρεσίας και η γυναικεία φύση, από την φύση σας δεν υπηρετεί. Το πρόβλημα που δεν ξεπερνιέται διεισδύει. Από τη στιγμή που υπάρχει διείσδυση, υπάρχει τρομερό σύμπλεγμα. Οι γυναίκες πρέπει να αποδεχτείτε τη φύση σας και να μη χαρίζεστε και να μην προσκυνάτε την αρρενωπότητα. Είναι δυο ξεχωριστά χρήσιμα ισάξια και ισόνομα στη ζωή.

Ε.Γ Διάβασα ότι έχετε γεννηθεί το 1956.Νιώσατε κάποια στιγμή την κρίση μέσης ηλικίας, που λένε; Πιστεύετε ότι υπάρχει αυτό;

Ζ.Γ Καταρχήν είμαι το ΄65 αλλά το έγγραφο λέει ΄56. Ανάποδα.  Όχι μωρέ,ψέματα λέω. (γέλια) Δεν πιστεύω σ’ αυτά. Πιστεύω στην νεανικότητα όλων των ηλικιών. Δεν πιστεύω στις ηλικίες, ούτε και στα έγγραφα. Η ηλικία είναι η διαθεσιμότητα στη ζωή και η αντοχή στην ενέργεια. Μπορεί να περάσω.Δεν έχω περάσει κρίση. Το αντίθετο, ωριμάζω σ’ όλα τα επίπεδα νεανικά. Και δεν είμαι κανένα κομπλεξικό άτομο, να παλιμπαιδίζω. Δεν μ’ αρέσει καθόλου ο παλιμπαιδισμός. Μα καθόλου. Κυρίως οι γυναίκες κάνουνε σαν νιάνιαρα και το πληρώνουν μετά. Ένα νιάνιαρο δεν αυτονομείται. Αυτονομείται η αξιοπρέπεια, αυτονομείται η θηλυκότητα, αυτονομείται η οικονομία. Το λέω να το ξέρετε. Στο πανεπιστήμιο διδάσκω στα κορίτσια κάνω ειδικά μαθήματα για την αυτονομία τους, γιατί θα παραδοθούν στους άντρες και μετά η ζωή είναι ανισόρροπη τελείως. Η οικονομικά αυτονομημένη γυναίκα, είναι η αυτονομημένη γυναίκα. Αυτή μπορεί να σκεφτεί, αυτή μπορεί να δημιουργήσει, αυτή μπορεί να γεννήσει, αυτή μπορεί να κάνει έρωτα, αυτή μπορεί να μην υποταχθεί ποτέ στην ηθική, στην ψευτο-ηθική της κοινωνίας που τη θέλει υπηρέτρια.

Ε.Γ Όσον αφορά την δουλειά σας, έχετε περισσότερες από 60 δισκογραφικές δουλειές, έχετε συμμετάσχει σε μουσικές σκηνές, θεατρικές… Πιστεύετε ότι τους καλλιτεχνικούς σας στόχους τους έχετε πετύχει;  Ή επιθυμείτε να κάνετε ακόμα κ άλλα πράγματα;

Ζ.Γ Όχι μωρέ μια χαρά πάμε. Έχω κάνει, παρ’ ότι μου λες ότι πραγματικά σ’ ένα χρόνο θα είμαι 60, έχω κάνει πάρα πολλά πράγματα, αλλά πάντοτε θες να κάνεις κι άλλα. Δεν σταματάς.

Ε.Γ Διάβασα πως και στα βραβεία Νόμπελ είχανε παιχτεί κάποια από τα κομμάτια σας.

Ζ.Γ Όχι όχι. Στην απονομή των Νόμπελ, παίχτηκε δικιά μου μουσική, «Οι χορδές ψυχής». Το ΄99 μου φαίνεται.

Ε.Γ Επίσης κάτι που δεν ακούγετε πολύ, είναι ότι είστε επίτιμος καθηγητής της Ακαδημία του Μονάχου, αλλά ότι έχετε βραβευτεί και από τον ΟΗΕ την UNICEF για την διδασκαλία σας.

Ζ.Γ Κοιτάξτε. Έχω βραβευτεί, αλλά δεν πιστεύω και εγώ στα βραβεία. Το βραβείο αυτό που πήρα εγώ δεν έχει σχέση μ’ αυτά τα συγκριτικά βραβεία. Ας πούμε: ‘Αυτός ο ηθοποιός είναι ο καλύτερος.’ Δεν υπάρχει καλύτερος, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Δεν πιστεύω στην σύγκριση. Το βραβείο που πήρα εγώ, τρόπο τινά από την UNICEF και από τον ΟΗΕ βασικά, ήτανε για το διδακτορικό, την εργασία που έχω κάνει στη διαφορετικότητα. Για την διαφορετικότητα, για την έλλειψη της σύγκρισης, για την ξεχωριστότητα, για την εμπάθεια της κοινωνίας απέναντι σε κάτι που δεν θεωρείται φυσιολογικό και για την ενασχόληση μου για παιδιά με αναπηρία. Σε όλα αυτά, δεν ήταν άλλος υποψήφιος, γι’ αυτό και το αποδέχτηκα το βραβείο. Ήμουν επίτιμος καθηγητής.Τώρα είμαι καθηγητής, αλλά δεν έκανε τίποτα το κράτος. Θα το προσπαθήσω με τους καινούριους να γίνει έδρα στο εξωτερικό, αλλά αυτή τη στιγμή  θέλει πάρα πολλά χρήματα. Δηλαδή χρειάζεται  να έχεις γραμματεία και μάλιστα όταν είσαι Έλληνας θέλουν να έχεις γραμματεία, για γερμανικά, αγγλικά και γαλλικά. Για να μπορείς να επικοινωνήσεις την έδρα σου και βέβαια το ελληνικό κράτος δεν ευνοεί ότι έχει να κάνει με τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική γνώση, στο εξωτερικό. Το ελληνικό κράτος είναι ανύπαρκτο, είναι ψεύτικο, είναι αδαές και προβοκατόρικο απέναντι στις λογικές. Συνεχώς μιλάμε για το σύνταγμα, ότι το σύνταγμα είναι καλό. Είναι τεράστιο ψέμα. Το σύνταγμα έχει φτιαχτεί, -μπορείτε να το διαβάσετε από τον Καστοριάδη, που το λέει πολύ πιο συγκεκριμένα- από τους ισχυρούς, για να υπηρετήσει ισχυρούς. Ο νόμος κοιτάει να  εξυπηρετηθεί ο πολίτης από τους νόμους του κράτους. Εδώ προστατεύεται το κράτος από τον πολίτη. Ο πολίτης στην Ελλάδα δεν έχει καθόλου μεγάλη αξία, γιατί και οι Έλληνες από την άλλη μεριά έχουμε αποποιηθεί την έννοια του πολίτη. Είναι παρτάκηδες και περισσότερο οι άντρες να ξέρετε, μια και το site είναι αυτό, Επάγγελμα Γυναίκα.

Ε.Γ Το 1968 επίσης, διάβασα ότι στο 8ο Γυμνάσιο αρρένων, δημιουργήσατε μια συμμορία για προστασία αδυνάμων. Τι έχετε να πείτε σχετικά με αυτό;

Ζ.Γ Κοιτάξτε κάτι. Τα χρόνια που πήγαινα εγώ στο σχολείο, ο εκφοβισμός ήταν η κύρια πλευρά. Και επειδή το είπα και παρεξηγήθηκα, αλλά δεν με νοιάζει ας παρεξηγούμε, εγώ θα πω ότι αυτό το πράγμα που μάθαμε να το λέμε bulling, προκαλείται από τα ίδια τα παιδιά. Δηλαδή το Θύμα προκαλεί τον εκφοβισμό. Οπότε εμείς, επειδή καταλάβαμε ότι υπήρχαν παιδιά που δεν είχαν την διάθεση να μπουν σ’ αυτό τον τσαμπουκά της εκπαίδευσης του τσαμπουκά, -και μιλάω για χούντα, έτσι-  Όταν βλέπαμε κάποιους που θέλανε να κάνουν τον πονηρό ή τον μάγκα ή τον τσαμπουκά σε αδυνάτους, είχαμε πραγματικά δημιουργήσει μια συμμορία και τους σπάγαμε το κεφάλι. Και το ‘πα σε κάποιους μαθητές μου και μου είπαν ότι και αυτό είναι bulling. Ε! Εντάξει. Αυτό δεν είναι καθόλου bulling σε πληροφορώ. Δηλαδή θ’ αφήσουμε τα παιδάκια, τα οποία δεν έχουν τη διάθεση, είναι αδύναμα, γιατί κουτσαίνουν ή δεν βλέπουν καλά; Εμένα με κορόιδευαν γιατί η μάνα μου ήταν κωφάλαλοι. Εγώ για να τιμήσω τη μάνα μου, -πέρα απ’ τις μικρές ηλικίες- όταν μου είπαν για την μάνα μου πως μιλάει έτσι, για να αποφύγω το κόλπο είπα ότι είναι Ιταλίδα και ξαφνικά εκεί που ήθελαν να με υποτιμήσουν, με υπερτιμήσανε.

Ε.Γ Τώρα θα ήθελα να σας πάω σε κάτι άλλο. Πως είναι να κλείνει κανείς τα 18 του χρόνια μέσα στη φυλακή ως πολιτικός κρατούμενος και πόσο έχουν αλλάξει οι πολιτικές σας πεποιθήσεις από τότε, που φυλακιστήκατε γι’ αυτό;

Ζ.Γ Καταρχήν οι πολιτικές μου πεποιθήσεις παραμένουν να τάσσονται με τον αδικημένο. Το ότι φυλακίστηκα δεν μου έκανε καθόλου καλό. Ταλαιπωρήθηκα πάρα πολύ. Είναι πάρα πολύ άσχημο να μπαίνει κανείς φυλακή. Στα δεκαεπτά με πιάσανε. Εγώ μπήκα 17 χρονών στο Πολυτεχνείο, το 1973, ήμουνα ο ποιο μικρός φοιτητής και μπήκα ακριβώς στο μεταίχμιο. Είμαι της γενιάς κατεξοχήν του Πολυτεχνείου, δεν αποποιούμαι αυτή τη γενιά και δεν ισχύει αυτό που λένε κάποιοι, ότι είναι γενιά προδομένη, παρά μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό που μπήκε στην εξουσία. Όλοι οι άλλοι παραμένουν. Συνέβαλαν, αντιστάθηκαν, στην ψευτοευδαιμονία. Τουλάχιστον οι ιδεολογικά προοδευτικοί, αυτοί που είναι στη διαδικασία με το δίκιο. Που υπερασπίζονται τον αδικημένο. Πονάνε για τον άλλον. Που δεν είναι ατομιστές. Το κυρίαρχο σύνθημα το οποίο δεν ξεπεράστηκε, το έκανε αυτή η γενιά. Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Φυσικά ακόμα επιμένω γι’ αυτό. Και ψωμί δεν υπάρχει για όλους και ελευθερία δεν υπάρχει, ούτε παιδεία. Επίσης να σου πω το εξής. Επιμένω ακόμα και πιστεύω ακόμα. Αγαπώ πάρα πολύ τον Γιανναρά και τη σοφία του. Υπάρχουν ελάχιστοι δάσκαλοι είναι καλοί  στην Ελλάδα. Ελάχιστοι. Ο Ζουράρις, όσο και αν σας φαίνεται μυστήριο, είναι επίσης εξαίρεση. Είναι προβοκάτορες όλοι. Όλοι αυτοί που συνηγόρησαν στην αφαίρεση της των αρχαίων ημών εννοιολογικής γλώσσας, μειοδότησαν. Αυτό είναι ιδεολογία.  Το μονοτονικό σύστημα επίσης είναι προβοκάτσια. Δεν ξέρω τι θα κάνουν οι καινούργιοι -που τους συμπαθώ αλλά είναι σε ακινησία και αυτοί-. Μιλάμε όλοι παντός επιστητού.   Η ιδεολογία μου φυσικά και άλλαξε.  Πίστευα στον μαρξισμό, τώρα δεν πιστεύω καθόλου. Δεν πιστεύω πως ο μαρξισμός είναι ένα σύστημα πετυχημένο που απέτυχε. Δεν πιστεύω καθόλου σ’ αυτό. Δεν πιστεύω,όμως, στον καπιταλισμό. Πιστεύω στις νέες ιδέες, στο συμβιβασμό κάποιον πραγμάτων για να πάει η ζωή μπροστά και κάνω τ’ αδύνατα δυνατά, όσο και να σας φαίνεται μυστήριο που το λέω, για την ισορροπία των ανθρώπων, των αναξιοπαθούντων, των φτωχών κλπ. Αυτό είναι που κατέληξα πια στην πράξη. Μιλάω συνεχώς, γράφω στα site.

Η φυλακή ήταν πάρα πολύ σκληρή διότι συνέβησαν πάρα πολλά. Μας είχαν οι χουντικοί, που ακόμα υπάρχουν νοσταλγοί και μάλιστα ο ελληνικός λαός τίμησε με μεγάλο ποσοστό. Γι’ αυτό δεν ταυτίζομαι μ’ αυτή τη λογική, γιατί δεν έχω ανάγκη να χαϊδέψω κανέναν. Εδώ βγάλανε μεγάλο ποσοστό από το Δίστομο στη χρυσή αυγή -και έλεγα μάλλον καλά τους κάνανε οι Γερμανοί. Εγώ δεν είμαι από τους ανθρώπους να χαϊδεύω αυτιά. Είμαι εξοργισμένος μ’ αυτά τα πράγματα.

Στη φυλακή μας βάλανε λοιπόν οι χουντικοί, μαζί με τους ποινικούς κρατούμενους. Και μετά που πήγα να κάνω μπάνιο, αφού δεν με πειράξανε είναι από τύχη. Για πήγαινε 17 χρονών παιδί να ‘ρθει ο μπρατσαράς που δεν κάνει τίποτα άλλο να σε παρενοχλήσει σεξουαλικώς.

Και εσείς οι νέοι πάσχετε από ενεργητικότητα και δημιουργικότητα. Και περιμένετε, θεωρείται αυτονόητο ότι θα σας ανακαλύψουν.  Δεν θα σας ανακαλύψει κανείς. Η αυτοπροβολή σας και η αξία η δικιά σας, δεν παίρνει τα ινία. Περιμένετε. Αφήνεται τους μεγαλύτερους σε ηλικία να κάνουν κουμάντο. Βέβαια αγαπώ όλες τις γενιές, αλλά δεν παίρνετε τα ινία. Τι περιμένετε ? Τα κορίτσια. Που είναι τα κορίτσια? Που είναι τα πάρτι, που είναι οι έρωτες, που είναι τα ταξίδια? Που είναι όλα αυτά? Τη γυναίκα η ελληνική συντηρητική λογική την εξευτέλισε. Αν πας στη Γερμανία, για παράδειγμα, θα δεις πώς συμπεριφέρεται η γυναίκα. Γιατί οι Γερμανοί δεν είναι μόνο οι κυβερνώντες, να δεις γιατί πληρώνει το φόρο ο Γερμανός. Θα χαλάσει το δόντι του και θα πάει σ’ ένα οδοντιατρείο που εμείς δεν ξέρουμε τι είναι αυτό και δεν θα πληρώσει μία. Πήγα στη Γερμανία που σπούδαζα και είχα βγάλει ένα κριθαράκι και πήγα στο νοσοκομείο και μου ‘ρθε να ρίξω μια κουτουλιά ν’ ανοίξει το κεφάλι μου να μείνω μόνιμα. Για πήγαινε σ’ ένα ελληνικό δημόσιο νοσοκομείο να κάνεις εμετό.

Ε.Γ Στη σελίδα σας στο fb είδαμε ένα κείμενο για τον Βαγγέλη Γιακουμάκη και για την τραγωδία του. Ποια πιστεύεται ότι είναι η πραγματική ευθύνη της κοινωνίας για όσα συνέβησαν ;

Ζ.Γ Η κοινωνία… Αυτό που έλεγα, αυτή είναι η κοινωνία. Κοίταξε κάτι. Σίγουρα αυτό το παιδάκι,που είχε την συμπάθεια μου αμέσως όταν έμαθα ότι είναι εξαφανισμένο, σίγουρα είχε υποστεί και από την οικογένεια απόρριψη και έλλειψη αντίληψης για την διαφορετικότητα του. Σίγουρα έφαγε το ‘δούλεμα’ στο σχολείο κλπ κλπ, γιατί είτε πρόσωπο με πρόσωπο είτε από πίσω λέγονται πάρα πολλά πράγματα. Το bulling δεν είναι μόνο για τα αγοράκια, είναι και για τα κοριτσάκια. Η μαγκιά του άντρα ότι εγώ αυτήν την έχω … αλλά είτε το έχει κάνει είτε δεν το έχει κάνει, αυτός θα πει ότι το έχει κάνει. Έλα όμως που αυτό το κάνει ζημιά στο κορίτσι στη φαλλοκρατική κοινωνία σοβαρή. Κατάλαβες? Καταρχήν αν έχει συμβεί αυτό και είναι πραγματικός άντρας, δεν το λες. Σε μια κοινωνία που έχεις αντίληψη. Αν θες να κάνεις τον μάγκα λοιπόν αυτό είναι και για τ’ αγόρια και για τα κορίτσια. Ντρεπόμαστε να πούμε την αλήθεια. Προφανώς αυτό το παιδί ήταν διαφορετικό και δεν γινόταν αποδεκτό απ’ ότι καταλαβαίνω στην κοινωνία και την οικογένειας του καταρχήν. Ξέρεις μετά το γάμο πολλά τραγούδια λένε. Να δεις τι άκουσα εγώ. Τι απαντήσανε κάτι φαιδρά υποκείμενα.

Ε.Γ Γενικότερα ποια είναι η σχέση του Γιάννη Ζουγανέλη με τα μέσα μαζικής δικτύωσης;

Ζ.Γ Τα χρησιμοποιώ και με χρησιμοποιούν. Είμαι συμβιβασμένο άτομο, δεν υπάρχει άτομο μη συμβιβασμένο, όλοι συμβάσεις είμαστε και προσπαθώ αυτό το σύστημα να το χρησιμοποιήσω. Και αν έχω να πω κάτι το λέω. Κάνω ένα τηλεπαιχνίδι τώρα και έχω πει τα πιο ωραία πράγματα που μου έχει δοθεί η ευκαιρία. Εννοώ ότι αυτά που θέλω να πω τα κάνω στο παιχνίδι. Ο καθένας επικοινωνεί με την προσωπικότητα του. Κοιτάξτε, η τηλεόραση δεν είναι χειρότερη από την ζωή. Είναι αντανάκλαση της ζωής μας και μερικές φορές είναι και καλύτερη από τη ζωή. Λέμε λέμε λέμε για την τηλεόραση, λέμε για τα μοντέλα. Έχει ερωτευτεί κανένας πνεύμα? Όλοι θέλουμε μοντέλα να ερωτευτούμε. Μιλάνε για την ομορφιά. Η ομορφιά είναι βασική προϋπόθεση για στη ζωή. Αλλά όμορφος είναι αυτός που είναι στη μορφή του. Εσύ ας πούμε, δεν είσαι όμορφη απ’ τα χαρακτηριστικά σου. Αν είσαι όμορφη -γιατί αυτό δεν διαπιστώνεται φωτογραφικά-διαπιστώνεται στη ζωή, θα είσαι  όμορφη γιατί είσαι στη μορφή σου. Είσαι εσύ και όχι ένας άλλος. Έτσι σημαίνει όμορφος. Αλλά στην Ελλάδα μεγαλώνουμε με  θρησκεία και μαζικές λογικές.  Μάζα, μάζα, μάζα. Σύγκριση.   Ότι εσύ είσαι καλύτερη από εμένα. Ούτε καλύτερη είσαι ούτε χειρότερη. Λοιπόν όλα αυτά φέρανε αυτό το πράγμα.

Ε.Γ Τέλος όσον αφορά τα επαγγελματικά σας σχέδια: Πέρα απ’ το παιχνίδι φυσικά, τι σχεδιάζετε;

Ζ.Γ Συνέχεια σχέδια είμαι γιατί δεν μπορώ χωρίς σχέδια. Πρώτα  απ’ όλα ισορροπώ επαγγελματικά, πιστεύω πολύ στη δημιουργία, δεν πιστεύω στην υπαλληλία. Πάντα κάτι κάνω. Δεν μπορώ να μην κάνω κάτι. Δεν μπορώ να σας πω αυτά που μου τρώνε τον περισσότερο χρόνο, γιατί αυτά είναι τα ανιδιοτελή και θέλει πολύ χρόνο για να τα εξηγήσω. Θα παίξω μαζί με τον Γιάννη Μπέζο τις Εκκλησιάζουσες, στο εθνικό θέατρο, σε μια περιοδεία περίπου 20 παραστάσεων το καλοκαίρι και θα κάνω και κάποια άλλα πράγματα -γιατί με το θέατρο δεν ζεις, το ξέρετε αυτό το πράγμα. Ετοιμάζω διάφορα τραγούδια, θα κάνω εκδόσεις… Έχω πολλά. Έχω όνειρα και έχω ζωή.

Ε.Γ  Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να μοιραστείτε με τις αναγνώστριές και τους αναγνώστες μας ;

Ζ.Γ Ούτε οι ίδιες οι γυναίκες δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι η θηλυκότητα στις γυναίκες ωριμάζει στη μητρότητα. Η θηλυκότητα ωριμάζει στη μητρότητα. Να το καταλάβουν αυτό οι γυναίκες. Γιατί νομίζουν ότι κάνοντας παιδιά ασχημαίνουν, χαλάει το σώμα κλπ. Μα αν δεν κάνεις παιδιά ασχημαίνεις, γιατί δεν θα υπάρξει ανανέωση.

Ε.Γ  Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον χρόνο σας  κε Ζουγανέλη

Μαίρη Κουνενάκη