0karpnisifourla

Αυτές τι ημέρες βλέποντας όλους τους φίλους να στολίζουν για τις γιορτές των Χριστουγέννων και μπαίνοντας στο εορταστικό κλίμα μικροί και μεγάλοι είχα μια εσωτερική συνδιάσκεψη με τον εαυτό μου. Οι σκέψεις ήταν πολλές και οι αναδρομές στο παρελθόν ακόμα περισσότερες.

Στο ταξίδι μου στο παρελθόν θυμήθηκα πως πριν από αρκετά χρόνια ανακάλυψα πως τα υλικά αγαθά μπορούν να αφαιρεθούν από την κατοχή μας χωρίς τη θέληση μας. Μπήκαν στο σπίτι μας και μας έκλεψαν όλα τα ενθύμια και δώρα. Στη μητέρα μου απέμεινε μόνο η βέρα της, που τη φορούσε και ένα ζευγάρι σκουλαρίκια που επίσης φορούσε (το τελευταίο δώρο του μπαμπά μου πριν γίνει άγγελος να μας προστατεύει από ψηλά). Τότε συνειδητοποιήσαμε οικογενειακώς πως δεν είναι το δαχτυλίδι που κοσμεί το δάχτυλο αλλά αυτό που συμβολίζει και τις όμορφες στιγμές που σου θυμίζει. Το δαχτυλίδι μπορεί να χαθεί, να χαλάσει, να κλαπεί… Αυτό που δεν θα αλλάξει πότε και που δεν μπορεί κανείς να σου το στερήσει είναι οι αναμνήσεις… Τις αναμνήσεις από τα ταξίδια που είχαν κάνει μαζί οι γονείς μου δεν μπορούσε κανένας να τις στερήσει από την μητέρα μου… Και έτσι αναπόλησα τις στιγμές που ζήσαμε τα Χριστούγεννα πριν από μερικά χρόνια όταν αποφασίσαμε με τον αρκούδο μου το δώρο μας για τις γιορτές να είναι ένα ταξίδι. Περάσαμε τις γιορτές οι δυο μας και χαρήκαμε τις στιγμές που ένα ζευγάρι ζει στην αρχή του έρωτα του, στιγμές που δεν επαναλαμβάνονται στην “Ελβετία της Ελλάδας” , το υπέροχο Καρπενήσι!

1karpnisifourlaΤο Καρπενήσι είναι η πρωτεύουσα του νομού Ευρυτανίας, είναι χτισμένο στις νότιες πλαγιές του Βελουχιού σε υψόμετρο 1000μ σε ένα πανέμορφο τοπίο κατάφυτο από έλατα, πεύκα και καστανιές, γεγονός που το καθιστά μία από τις ομορφότερες πόλεις της χώρας και συχνά αποκαλείται ως η “Ελβετία της Ελλάδας”. Πήρε το όνομά του από την κουτσοβλάχικη λέξη «carpinisi», που σημαίνει τόπος με πολλά ψευτοπλατάνια, αλλά και από τις τούρκικες λέξεις «καρ», που σημαίνει χιόνι και «μπενίς» που σημαίνει επενδυτής δηλαδή «χιονοσκέπαστο». Η απόσταση του από την Αθήνα είναι 295 χιλιόμετρα, από τη Θεσσαλονίκη 370 χιλιόμετρα και από τη Λαμία μόλις 75. Η ιστορία της πόλης ξεκινά από την αρχαιότητα και εικάζεται ότι στην περιοχή υπήρχαν πολλοί διάσπαρτοι οικισμοί, στα περίχωρα της σημερινής πόλης.

Σύμφωνα με την τοπική παράδοση, οι πρώτοι οικιστές του Καρπενησίου προκειμένου να επιλέξουν το ιδανικό σημείο κτίσης της πόλης, έκοψαν τρία κομμάτια κρέατος και τα τοποθέτησαν σε τρία διαφορετικά σημεία. Ύστερα από μερικές μέρες επέστρεψαν και το έλεγξαν. Το ένα από τα τρία, αυτό που είχαν τοποθετήσει στην περιοχή που σήμερα είναι ο Ιερός Ναός της Αγίας Παρασκευής, το βρήκαν σε προχωρημένη σήψη, ένδειξη, ότι ο τόπος είναι απάνεμος και ζεστός. Έτσι, κατά την παράδοση πάντα, αυτό το “απόγωνο σημείο” επέλεξαν να χτίσουν τα πρώτα σπίτια τους.Την περίοδο της τουρκοκρατίας, το δύσβατο της περιοχής ευνόησε την παρουσία αρματωλών και κλεφτών και ξεσπούσαν συχνά εξεγέρσεις μέχρι την Επανάσταση του 1821, όπου η πόλη απελευθερώθηκε. Κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο γεννήθηκε εδώ η ένοπλη Εθνική Αντίσταση υπό την ηγεσία του Άρη Βελουχιώτη, συμβάλλοντας στην απελευθέρωση της χώρας. Κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου, το Καρπενήσι αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Ευρυτανίας βρέθηκαν και πάλι στο επίκεντρο σημαντικών ιστορικών γεγονότων. Σήμερα το Καρπενήσι έχει καθιερωθεί ως ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός και διαθέτει χιονοδρομικό κέντρο αλλά και σύγχρονες τουριστικές υποδομές, που υπόσχονται ποιοτική χαλάρωση για τους φυσιολάτρες και όχι μόνο.2karpnisifourla
Σύμφωνα με έρευνα της UNESCO το 1991, η Ευρυτανία θεωρείται μία από τις πέντε κορυφαίες περιοχές του κόσμου σε καθαριότητα του περιβάλλοντος και η καθαρότερη περιοχή στην Ευρώπη! Το Καρπενήσι αντιπροσωπεύει την “βάση” για τη μέτρηση της έρευνας, δεδομένου ότι θεωρείται ότι έχει μηδενικό σχεδόν συντελεστή ρύπανσης.

Αν αποφασίσετε να κάνετε εξόρμηση στο Καρπενήσι να γνωρίζετε πως θα πρέπει να την κάνετε με αυτοκίνητο. Είναι τόσα πολλά τα όμορφα μέρη για να δείτε και το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο μέσο για την μετακίνηση σας. Ειδάλλως θα  “εγκλωβιστείτε” στην όμορφη πόλη του Καρπενησίου και δυστυχώς δεν θα μπορέσετε να χαρείτε όλες τις υπόλοιπες ομορφιές που το το περιτριγυρίζουν.

Στη δική μας εξόρμηση φτάσαμε στο Καρπενήσι παραμονή Χριστουγέννων και τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας. Επιλέξαμε το ξενοδοχείο “Ελβετία” ( http://www.elvetiahotel.gr/) που βρίσκεται στο κέντρο του χωριού και τα έχεις όλα κοντά σου!

3karpnisifourla

Ένα ξενοδοχείο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός ξενοδοχείου προδιαγραφών με την προσωπική φροντίδα μιας οικογενειακής επιχείρησης. H οικογένεια Mατζούφα  μας υποδέχθηκε θερμά και η οικία σχέση που αναπτύξαμε αμέσως με το προσωπικό δικαιολογούν απόλυτα τη διαπίστωση των επισκεπτών του, ότι στο Ελβετία “δεν κοιμόσαστε απλώς… φιλοξενείστε!!!”  Mε ορμητήριο το Eλβετία μπορείτε να ανακαλύψετε τις Eυρυτανικές ομορφιές όλες τις εποχές του χρόνου. Η πιο ωραία ανακάλυψη για εμάς βέβαια ήταν το πρωινό που κρατάει ως τις 11 οπότε και μπορέσαμε να εκκλησιαστούμε ανήμερα των Χριστουγέννων στη εκκλησία στην πλατεία του χωριού (βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο ξενοδοχείο) και να επιστρέψουμε χωρίς άγχος να απολαύσουμε τον καφέ μας στην υπέροχη σάλα δίπλα στο τζάκι, καθώς επιτρέπεται να πάρεις το πρωινό σου και εκεί! Το τέλειο μέρος για τον πρωινό καφέ!
4karpnisifourla 5karpnisifourla

Σημείο αναφοράς της πόλης φυσικά η κεντρική πλατεία με τον πλάτανο! Γύρω από τα πλατεία λειτουργούν καφέ, μπαράκια, ταβέρνες, καταστήματα εξοπλισμού σκι και παντοπωλεία, όπου θα αγοράσετε τοπικά προϊόντα.

6akarpnisifourla

6karpnisifourla
Για τις γαστρονομικές σας ανησυχίες όποια ταβέρνα σε όποιο χωριό κι αν προτιμήσετε να καθίσετε, σίγουρα θα γευτείτε τοπικές αγνές νοστιμιές. Προσωπικά σας προτείνω ανεπιφύλακτα τη παραδοσιακή ταβέρνα, που βρίσκεται στον όμορφο πεζόδρομο κάτω από τη πλατεία, “Η φωλιά”  σε ένα πανέμορφο περιβάλλον όπου κυριαρχεί η πέτρα και το ξύλο.

7akarpnisifourla

Θα ψυχαγωγηθείτε με ζωντανή μουσική και θα δοκιμάσετε καλό σπιτικό κρασί και αρνάκι στη γάστρα (τι να λέμε τώρα) όμως θα πρέπει να κάνετε κράτηση γιατί τις ημέρες των γιορτών είναι σχεδόν πάντα όλα κλεισμένα. Επίσης τη ταβέρνα “Πέταλο” στο μεγάλο χωριό (κόκορας με χυλοπίτες), την “Αντιγόνη” στο χωριό Κρίκελλο, για αγριογούρουνο στιφάδο και στον Γαύρο την ταβέρνα “Το σπίτι του ψαρά” για τυρί κατίκι παραδοσιακό και ολόφρεσκο ψάρι. 7bkarpnisifourlaΚαταπληκτικό φαγητό και στο Κλαυσί  στη ταβέρνα Αφοί Μαθέ  που από το 1885 συνεχίζουν την παράδοση και που την επισκεφτήκαμε το βράδυ της παραμονής, νομίζοντας πως το ρεβεγιόν είναι ανήμερα!!! Η αλήθεια είναι ήταν μια απολύτως λογική σκέψη αυτή που κάναμε γιατί ως Χριστίνα και ως ορθόδοξη, νήστευα για να μεταλάβω στη γιορτή μου, οπότε δεν πέρασε καν από το μυαλό μου πως το ρεβεγιόν των Χριστουγέννων ήταν παραμονή και όχι ανήμερα. Έτσι στη βόλτα που κάναμε με το αμάξι στο δρόμο προς το μεγάλο Χωριό, δεν σταματήσαμε στο μαγαζί  που είχαμε κάνει κράτηση για ρεβεγιόν γιατί θα πηγαίναμε την επομένη ( οι πόντιοι! χαχαχα)  . Η τύχη μας όμως ήταν με το μέρος μας και γευτήκαμε θεσπέσιες νηστίσιμες γεύσειςμε άψογη εξυπηρέτηση και απίστευτη θέα στην ταβέρνα Αφοί Μαθέ.

Φυσικά την επισκεφτήκαμε και τις επόμενες μέρες μετά νηστείας για να γευτούμε τις σπεσιαλιτέ βλαχομεζέ και κατσικάκι στη λαδόκολλα! Λουκούμι όλα!!!

8karpnisifourla

Επιστρέφοντας στο Καρπενήσι αφού είχαμε ικανοποιήσει την όρεξη μας, γίναμε μέρος ενός έναστρου ουρανού γεμάτου φαναράκια της “Νύχτας των Ευχών”! Μία εκδήλωση των ”Γιορτών του Χειμώνα”, τις ημέρες των Χριστουγέννων στην Κεντρική Πλατεία της πόλης ο κόσμος γράφει τις ευχές του και τις αφήνει να πετάξουν ψηλά. Εκατοντάδες φαναράκια γεμίζουν τον ουρανό με φως, στέλνοντας παντού το μήνυμα της αγάπης και της ελπίδας, αλλά και προσωπική ευχή κι επιθυμία του καθενός ξεχωριστά.

9karpnisifourla

Ένα τόσο απλό αλλά και τόσο φαντασμαγορικό θέαμα που συγκινεί τον καθένα. Φυσικά έκανα ευχή και εννοείται δεν πρόκειται να σας πω τι ευχήθηκα, αυτό που μπορώ όμως να σας βεβαιώσω είναι πως πραγματοποιήθηκε! 😉

Ανήμερα τα Χριστούγεννα και αφού απολαύσαμε τον καφέ μας δίπλα στο τζάκι είχε έρθει η ώρα για εκδρομή!!!Περνώντας τα χωριά Βούτυρο και Κορυσχάδες ( που υπάρχει το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης) σταματήσαμε στο Μικρό Χωριό.Ένα μέρος μεγάλης ιστορικής σημασίας, καθώς το Δεκέμβριο του 1942 έγινε μάχη μεταξύ των ανταρτών του Άρη Βελουχιώτη και 2000 Ιταλών. Οι κατακτητές σε αντίποινα, έκαψαν ζωντανούς και εκτέλεσαν 13 άτομα. Η μάχη αυτή θεωρείται πανευρωπαϊκά ως η πρώτη μάχη αντίστασης απέναντι στο φασιστικό καθεστώς.
 Στη συνέχεια περάσαμε από Μεγάλο Χωριό, το Γαύρο, την τοποθεσία Κλειδί, για να καταλήξουμε στη Μονή της Παναγίας της Προυσιώτισσας.10karpnisifourla
 Είναι χτισμένη σε ένα επιβλητικό τοπίο, σε μία βραχώδη και απόκρημνη περιοχή και  είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Το όνομα της μονής οφείλεται στη θαυματουργή εικόνα της “Παναγίας Προυσιώτισσας”, η οποία κατάγεται από την Προύσα της Μ. Ασίας. Σύμφωνα με την παράδοση, η μονή ιδρύθηκε τον 9ο αιώνα, την εποχή που ήταν αυτοκράτορας ο Θεόφιλος ο οποίος ήταν εικονομάχος. Υπό το φόβο ότι θα καταστραφεί η εικόνα, φυγαδεύτηκε στη Στερεά Ελλάδα. Ο νέος που τη μετέφερε μαζί με τον υπηρέτη του, αποφάσισαν να ιδρύσουν μοναστήρι στο σημείο αυτό, καθώς διαπίστωσαν ότι ήταν αδύνατο να μετακινήσουν την εικόνα από εκεί. Οι ίδιοι έγιναν μοναχοί με τα ονόματα Διονύσιος και Τιμόθεος. Παρ’ όλο το δύσβατο της περιοχής, η μονή παρέμεινε ενεργή όλα τα χρόνια που ακολούθησαν. Το 1821 αποτέλεσε καταφύγιο για πολλούς αγωνιστές όπως Κατσαντώνης, Καραϊσκάκης, Μπότσαρης και άλλους. Στα χρόνια που ακολούθησαν την απελευθέρωση, η μονή παρήκμασε οικονομικά. Τον Αύγουστο του 1944 οι Γερμανοί έκαψαν μεγάλο μέρος της μονής και καταστράφηκαν πολλά κειμήλια, σκεύη, χειρόγραφα και βιβλία, αλλά σώθηκε η εικόνα της Παναγίας, η οποία είχε τοποθετηθεί σε κρύπτη. Μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο, ξεκίνησε η ανοικοδόμηση της και στα χρόνια που ακολούθησαν αναστηλώθηκε εντελώς. Στην μονή λειτουργεί το “Ιστορικό της μουσείο” με αξιόλογα εκθέματα, όπως εικόνες από τον 15ο αιώνα, ιερά σκεύη, λειψανοθήκες, δισκοπότηρα, χειρόγραφοι κώδικες, τα άρματα του Καραΐσκάκη και πολλά άλλα.

Στη συνέχεια έπρεπε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε για το ρεβεγιόν! (Χαχαχα άλλη μια φορά)

11karpnisifourla

Είχαμε κλείσει στο φανταστικό μαγαζί River (https://www.facebook.com/riverart.gr/ ) που είχε ένα εντυπωσιακό μενού  και είχαμε ακούσει τα καλύτερα. Φτάνοντας ενθουσιαστήκαμε από την εικόνα και μόνο. Το μικρό σπίτι στο λιβάδι όλο στολισμένο με χριστουγεννιάτικα λαμπάκια ξεχώριζε μέσα στο σκοτάδι. Μια εικόνα παραμυθένια!

12karpnisifourla

Ανακαλύψαμε πως από το 2011, η πολυπράγμων Δώρα Τερζή (ζωγράφος, αρχιτέκτονας, κατασκευαστής) και ο σύζυγός της Νίκος έχουν δημιουργήσει ένα πρωτότυπο concept café-bar, bistro,εστιατόριο και art gallery που αφήνει πολλαπλές εντυπώσεις. Ερχόμενοι στο μέσα χώρο του μαγαζιού μας έκανε τρομερή εντύπωση που δεν ήταν γεμάτο για ρεβεγιόν αφού όταν κάναμε κράτηση μας είπαν ότι είχαν μόνο ένα τραπέζι. Έτσι θεωρήσαμε ότι είχαμε πάει πολύ νωρίς. Φυσικά και είχαμε την ανάλογη καζούρα όταν τους είπαμε ότι είχαμε πάει για το ρεβεγιόν! Μας είπαν ότι ειχαμε αργήσει κατά 24 ώρες και είναι σίγουρο πως οι άνθρωποι γελάνε ακόμα με την γκάφα μας! Για μια ακόμα φορά μείναμε αξέχαστοι! Χαχαχα!

13karpnisifourla

Ο εσωτερικός χώρος του μαγαζιού ήταν το ίδιο ονειρικός με τον εξωτερικό και το μότο του “Ζωγραφίζουμε πιάτα και μαγειρεύουμε πίνακες” είναι κάτι που του ταιριάζει απόλυτα. Μπορεί να μην γευτήκαμε όλο το μενού του ρεβεγιόν, άλλα το River προσφέρει εμπνευσμένες δημιουργίες με ένα πιάτο έκπληξη σε καθημερινή βάση, ανεξαρτήτως γιορτών και έτσι ότι δοκιμάσαμε ήταν υπέροχο.

14karpnisifourla

Φυσικά φεύγοντας φροντίσαμε να προμηθευτούμε το “Ελιξίριο της Δώρας”, ένα φανταστικό βιολογικό λικέρ, στο ανάλογο ζωγραφισμένο μπουκάλι.

15bkarpnisifourla

Το River  είναι ένας χώρος που δεν πρέπει να προσπεράσετε γιατί φιλοξενεί και τον εκθεσιακό χώρο River Art Gallery με υπέροχες δημιουργίες. Ρεβεγιόν μπορεί να μην κάναμε αλλά πήγαμε για ύπνο απόλυτα ικανοποιημένοι.

16karpnisifourla

17karpnisifourla
Την επομένη ξεκινήσαμε για το Saloon Park-Cafe (http://www.saloonpark.gr/). Στην καρδιά του βουνού, το Saloon σας προσφέρει όλες τις εποχές του χρόνου μοναδικές στιγμές διασκέδασης. Ένα ξύλινο καταφύγιο μέσα στο Saloon Park, συνδυάζει την ομορφιά της ελληνικής φύσης και την παράδοση του αμερικανικού νότου υπό τους ήχους της Classic Rock, South Rock Country και Blues.Το Saloon είναι ένα “Πάρκο Τουριστικής Ιππασίας & Περιπέτειας”. Στα καταπράσινο λιβάδι του πάρκου  θα συναντήσετε την Ντόλυ, τον Τσάρλυ και την παρέα τους, τα υπέροχα αλογάκια να μασουλάν χορταράκι και θα απολαύσετε μαζί τους τον καθαρό αέρα του βουνού. Το SALOON PARK είναι η καλύτερη επιλογή για να περάσετε την ημέρα σας καθώς έχει δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες σε ένα πλήρως οργανωμένο και ασφαλή χώρο. Μπορείτε να επιλέξετε από ιππασία, τοξοβολία, αναρρίχηση, ποδηλασία και για τους μικρούς μας φίλους υπάρχουν παιχνίδια  όπως τρενάκι, εναέριο Πέρασμα, τραμπολίνο και παιδική πίστα κανό. Φυσικά τις ημέρες των Χριστουγέννων θα συναντήσετε τον Άγιο Βασίλη και τους βοηθούς τους στο Saloon Park Cafe και κάθε καλοκαίρι γίνεται το “Mountain Rock Festival”.

18karpnisifourla

19karpnisifourla
22karpnisifourla

24karpnisifourla

23karpnisifourla
20karpnisifourla

Το τελευταίο βράδυ πριν την επιστροφή στα πάτρια εδάφη επισκεφτήκαμε το Bar Onar ( http://onarbar.gr/ ). Ένα πάρα πολύ ωραίο, μικρό και χουχουλιάρικο Καφέ-Μπαρ με μεγάλη ποικιλία ουίσκι και ποτών. Με πολλά bourbon whisky από Καναδά, Αμερική, Σκωτία και πολλά άλλα. Το συγκεκριμένο μπαράκι εξειδικεύεται στο ουίσκι, για το οποίο έχει μια πλούσια και ενημερωμένη ποικιλία. Η εξυπηρέτηση ήταν εξαιρετική και πολύ ευγενική. Ο κύριος που το έχει είναι ιδιαίτερα ενημερωμένος για τα ποτά που διαθέτει και προτείνει. Φαίνεται πως είναι ερωτευμένος με την δουλειά του. Εγώ δοκίμασα μπράντι σερβιρισμένο με σοκολάτα και ήταν υπέροχο!!! Αν πάτε στο Καρπενήσι να πάτε οπωσδήποτε.

25karpnisifourla

Φυσικά και δεν μπορείτε να τα δείτε όλα μέσα σε λίγες μέρες, ούτε όλες τις εποχές. Από τις υπέροχες τοποθεσίες  που δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε λόγω εποχής ή χρόνου ήταν:

H Λίμνη Κρεμαστών26karpnisifourla

Η λίμνη Κρεμαστών βρίσκεται ανάμεσα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας και είναι η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδος. Μια τεχνητή λίμνη επιφάνειας 81τμ που δημιουργήθηκε μετά την κατασκευή του φράγματος των Κρεμαστών το 1965. Όταν έγιναν όλα τα έργα και ολοκληρώθηκε το φράγμα, δεκάδες χωριά, γεφύρια και εκκλησίες, πολλά σπουδαία μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, διαγράφηκαν από το χάρτη, όταν τα νερά κάλυψαν την προκαθορισμένη περιοχή.

Το γεφύρι του Μανώλη  Βρίσκεται στο σημείο όπου ο ποταμός Αγραφιώτης κάνει την έξοδο του στη Λίμνη των Κρεμαστών και για περισσότερα από 400 χρόνια ένωνε τις 2 όχθες του ποταμού και ήταν το μοναδικό πέρασμα από το Καρπενήσι προς την Αιτωλοακαρνανία. Σύμφωνα με την παράδοση, το γεφύρι πήρε το όνομα του από τον Ηπειρώτη χτίστη Μανώλη Χρυσιώτη, ο οποίος είχε εγκατασταθεί στο χωριό Δάφνη (Κουφάλα) με την γυναίκα του Παρασκευή. Το ζευγάρι δεν απέκτησε ποτέ παιδιά και γι΄ αυτό τρία μεγάλα έργα του χτίστη, παραλληλίζονται ως παιδιά του. Έτσι, το γεφύρι του Μανώλη θεωρείται ο γιος του και κόρες του οι δύο εκκλησίες της Αγίας Παρασκευής στη Χρύσω και στα Βραγγιανά. Στο παρελθόν η γέφυρα αποτέλεσε πεδίο μάχης μεταξύ κλεφταρματολών και Τουρκαλβανών. Το γεφύρι μπορεί να έπαψε να χρησιμοποιείται από τους οδοιπόρους, ωστόσο αποτελεί ένα πολύ ιδιαίτερο αξιοθέατο.Το γεφύρι του Μανώλη σε όλη την διάρκεια του έτους σκεπάζεται ολόκληρο με τα νερά του Αγραφιώτη ποταμού. Αφανίζεται! Συνήθως τον χειμώνα ξεχωρίζει μόνο η κορυφή του τόξου. Προβάλει και πάλι ολόκληρο στα τέλη του καλοκαιριού και το φθινόπωρο, ανάλογα με την στάθμη των νερών.Εδώ και 50 χρόνια το ιστορικό αυτό πέτρινο γεφύρι αντιστέκεται στην ορμή των νερών της λίμνης και στη φθορά του χρόνου. Όταν το 1965 κατασκευάστηκε το φράγμα των Κρεμαστών που δημιούργησε και την ομώνυμη τεχνητή λίμνη, πολλά αξιόλογα χτίσματα της περιοχής χάθηκαν κάτω από τα νερά της. Το ιστορικό γεφύρι του Μανώλη όμως παρότι τους χειμώνες «πνίγεται», κάθε φθινόπωρο προβάλει. ένα αξιοθέατο που ποτέ δεν παρουσιάζει την ίδια εικόνα στον επισκέπτη, καθώς ανάλογα με τη στάθμη της λίμνης πότε βυθίζεται σχεδόν ολόκληρο και χάνεται και πότε αναδύεται παρουσιάζοντας μια όμορφη μα και μυστηριακή εικόνα. Μία αδιάκοπη μάχη δηλαδή, στην οποία πότε βγαίνει νικητής το γεφύρι και πότε η λίμνη. Μία μάχη την οποία εποπτεύει η φύση και βάζει τους δικούς της κανόνες.

28karpnisifourla

27karpnisifourla

Φαράγγι «Πάνταβρέχει»

Είναι το απόλυτο υδάτινο τοπίο στην Ελλάδα, σφηνωμένο σε ένα φαράγγι του ποταμού Κρικελοπόταμου νότια του όρους Καλιακούδα στην Ευρυτανία. Ένα από τα ομορφότερα τοπία της Ευρυτανίας, στο οποίο η πρόσβαση είναι από δύσκολη (κατά το καλοκαίρι) έως και αδύνατη (το χειμώνα).

28bkarpnisifourla

29akarpnisifourla

Το “Πάνταβρέχει” δεν είναι ένα συνηθισμένο φαράγγι με την έννοια του ορισμού, αλλά αποτελεί το στενότερο σημείο του Κρικελοπόταμου, ανάμεσα στα βουνά Καλιακούδα και Πλατανάκι. Στο εντυπωσιακό αυτό φαράγγι, μήκους 100 μέτρων, μπορεί κανείς να δει από την πλευρά της Καλιακούδας να πέφτουν νερά από μεγάλο ύψος, που με τα χρόνια διέβρωσαν το έδαφος και του έδωσαν αρνητικές κλίσεις. Το εκπληκτικό τοπίο συμπληρώνουν οι διάσπαρτες μικρές λιμνούλες και τα καταπράσινα βρύα που κρέμονται.  Αυτό ίσως ήταν και το μοναδικό αξιοθέατο που ήθελα να είναι καλοκαίρι για να μπορέσω να το δω από κοντά.

Κεφαλόβρυσο Ευρυτανίας

Το Κεφαλόβρυσο βρίσκεται σε απόσταση μόλις 3 χιλιομέτρων από το Καρπενήσι. Εκεί έγινε μία από τις σημαντικότερες μάχες της Επανάστασης του 1821, τον Αύγουστο του 1823, όταν ο Μάρκος Μπότσαρης με με 450 Σουλιώτες επιτέθηκαν στην εμπροσθοφυλακή του τουρκικού στρατού. Οι απώλειες για τους Τούρκους ήταν βαριές (περίπου 1000 άνδρες), ενώ για τους Έλληνες ήταν ελάχιστες, αναγκάστηκαν ωστόσο να υποχωρήσουν, όταν σκοτώθηκε στη μάχη ο Μάρκος Μπότσαρης. Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι αυτή η μάχη ήταν η πρώτη μάχη στη παγκόσμια πολεμική ιστορία με τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων καταδρομών!!! Σήμερα το μνημείο του Μάρκου Μπότσαρη και της μάχης στέκει εκεί, υπενθυμίζοντας στους επισκέπτες την ιστορική σημασία του Κεφαλόβρυσου. Κάθε χρόνο στο Κεφαλόβρυσο γίνονται τα “Μποτσάρεια”, όπου αναβιώνετε την ιστορική Μάχη και ο ηρωικό του θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη.29bkarpnisifourla
Χιονοδρομικό κέντρο Καρπενησίου Βελούχι  Για τους λάτρεις του σκι το Καρπενήσι διαθέτει ένα από τα παλαιότερα και πιο αξιόλογα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας το Βελούχι (http://www.velouxi-ski.gr/ski/). Λειτούργησε πρώτη φορά το 1978 και βρίσκεται στην τοποθεσία Διαβολότοπος του όρους Τυμφρηστού. Απέχει μόλις 12 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι και το υψόμετρο φτάνει περίπου στα 2100 μέτρα. Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν 9 πίστες διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας, καταστήματα ενοικίασης και πώλησης ειδών σκι, σχολή σκι, ιατρείο και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει σαλέ για να απολαύσετε τον καφέ σας ατενίζοντας τα χιονισμένα όρη.

30karpnisifourla

Εμείς όμως δεν το επισκεφτήκαμε αλλά προτιμήσαμε να περάσουμε την τελευταία μας μέρα με την αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας. Ελάχιστα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με την ολοκληρωτική φυσική αναζωογόνηση και τη μοναδική απόλαυση που προσφέρει στο σώμα και το πνεύμα ένα massage, όπως αυτό που κάναμε στο Hotel Spa Montana  που οι υπηρεσίες του προσφέρονται σε όλους, καταθέτοντας φυσικά τον οβολό μας. Υπέροχη χαλάρωση και η πιο σωστή απόφαση για να σφραγίσουμε τη Χριστουγεννιάτικη βόλτα μας στο Καρπενήσι.

Αποχαιρετώντας το Καρπενήσι, λίγο μετά τον περιφερειακό στην έξοδο προς Λαμία, βρίσκεται ο λόφος του Αγίου Δημητρίου.

31karpnisifourla

Ο λόφος του Αγίου Δημητρίου πήρε το όνομα του από το ομώνυμο εκκλησάκι που χτίστηκε εκεί το 1886 και σύμφωνα με την παράδοση ο λόφος αυτός δημιουργήθηκε μετά από κατολίσθηση που συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν, όταν αποκολλήθηκε μέρος του Τυμφρηστού. Παλιά τον λέγανε και “Παλιόκαστρο” αφού στο χώρο υπάρχουν ίχνη αρχαίας οχύρωσης. Σε έναν από τους αρχαίους οικισμούς που υπήρχε στην περιοχή γύρω από το λόφο βρέθηκε και ο λεγόμενος «Θησαυρός του Καρπενησίου» με μοναδικά αριστουργήματα της ελληνιστικής χρυσοχοΐας, ο οποίος και βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Λέγεται πως ο λόφος του Αγίου Δημητρίου αποτελεί ένα από τα λίγα σημεία στην περιοχή απ’ όπου μπορείτε να δείτε ολόκληρο το Καρπενήσι, έτσι αν πάτε στο Καρπενήσι, φροντίστε να σας μείνει λίγος χρόνος να τον επισκεφτείτε για να μην την πατήσετε όπως εμείς που λόγω έλλειψης χρόνου αναγκαστικά τον προσπεράσαμε…

Σας εύχομαι να περνάτε υπέροχα μέχρι την επόμενη συνάντηση μας στον κόσμο των ταξιδιών και των εξορμήσεων και μην ξεχνάτε: La Vita é Bella!

32karpnisifourla

Είμαι η Χριστίνα Φούρλα από τα Καμένα Βούρλα και η ζωή είναι ωραία!