Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο από το να ξεκινάς το καλοκαίρι με διακοπές, ακόμα καλύτερα με μη προγραμματισμένες! Αυτό που λένε οι Εγγλέζοι διακοπές “out of the blue”, ελληνιστί “από το πουθενά”! Έτσι και σε εμάς αυτό το καλοκαίρι μας επιφύλασσε μια πολύ ωραία έκπληξη.Καρδαμύλη

Και ενώ ετοιμαζόμασταν για να κατέβουμε Αθήνα για τα γενέθλια της ομάδας μας Επάγγελμα Γυναίκα το δεύτερο σαββατοκύριακο του Ιουνίου, ένα τηλέφωνο και ένα email τα άλλαξε όλα.

Είχαμε κερδίσει έναν διαγωνισμό που το έπαθλο ήταν μια τριήμερη διαμονή το συγκεκριμένο σαββατοκύριακο, μαζί με φαγητό και με δραστηριότητες στη Δυτική Μάνη. Οπότε συνεχίσαμε να ετοιμάζουμε βαλίτσες αλλά πλέον με προορισμό την Καρδαμύλη!

H όμορφη παραθαλάσσια κωμόπολη της Καρδαμύλης διατηρεί το όνομά της από την αρχαιότητα. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ήταν μία από τις 7 πόλεις που δώρισε ο Αγαμέμνονας στον Αχιλλέα για να επιστρέψει στη μάχη κατά της πολιορκίας της Τροίας, ενώ ο Παυσανίας που την επισκέφθηκε το 170 μ.X. είδε την πόλη και τους τάφους των Διόσκουρων και τα περιγράφει στα «Λακωνικά» του. Ένας προορισμός που εγώ δεν είχα καν ακουστά αλλά αποδείχτηκε μαγευτικός! Οπότε θα μου επιτρέψετε αυτή τη φορά να ξεφύγω από το πρόγραμμα και το ταξίδι μας να είναι πάλι εγχώριο!

Ξεκινήσαμε λοιπόν πρωί Παρασκευής το ταξίδι μας προς Πελοπόννησο. Ξεκινώντας είχαμε ένα μικρό άγχος πως οι διακοπές μας θα ήταν βροχερές, αφού τις προηγούμενες μέρες είχε βρέξει με το τουλούμι. Σαν ζευγάρι όμως που μας αρέσει η περιπέτεια και χαιρόμαστε κάθε στιγμή, πήραμε το ρίσκο και ξεκινήσαμε. Σε όλη τη διαδρομή ο καιρός ήταν συννεφιασμένος, μουντός και θύμιζε φθινόπωρο, το ταξίδι όμως ήταν απολαυστικό με τόση δροσιά. no0

Φτάνοντας κοντά στην Τρίπολη απογοητευτήκαμε πλήρως καθώς άρχισε μια καταρρακτώδης βροχή η διάρκεια της οποίας ευτυχώς κράτησε μόνο μέχρι την Καλαμάτα. Φτάνοντας στον προορισμό μας ένας λαμπερός ήλιος μας έκλεινε το μάτι.piz1

Στην Καρδαμύλη μας υποδέχτηκε ο φιλικός Γιάννης από το 2407 ο οποίος μας ενημέρωσε σχετικά με τις δραστηριότητες του 2407 και μας είπε πως μπορούμε να επιλέξουμε τι θα θέλαμε να κάνουμε.piz2 Οι δραστηριότητες του 2407 είναι πολλές και ιδιαίτερες. Από απλή πεζοπορία μέχρι εργαστήριο παρασκευής της αυθεντικής συνταγής για λαλάγγια σε παραδοσιακό πύργο στη Μάνη! http://www.2407m.com/  Στη συνέχεια μας οδήγησε στα δωμάτια όπου θα διαμέναμε, τα οποία ήταν πάνω από το Καφέ- Μεζεδοπωλείο Κρίταμος. piz3 Εκεί γνωρίσαμε τη γλυκιά Δήμητρα, που θα μας εξυπηρετούσε όλο το διάστημα που μείναμε στη Καρδαμύλη.

no4

Αφού τσιμπήσαμε κάτι στα γρήγορα και ξετρελαθήκαμε με την πατατοσαλάτα του Κρίταμος ,θελήσαμε να κάνουμε μια βόλτα να γνωρίσουμε το μέρος που θα μας φιλοξενούσε τις επόμενες μέρες.%ce%bd%ce%bf4%ce%b1

Έτσι γυρίσαμε όλη την Καρδαμύλη, με τον καιρό να δείχνει πως θα είναι σύμμαχός μας και την επόμενη ημέρα.

%ce%bd%ce%bf4%ce%b2

Τελικά είμαστε πολύ τυχεροί και όχι μόνο είχε ήλιο άλλα και η θερμοκρασία χτύπησε κόκκινο, όχι μόνο την επομένη αλλά όλο το Σαββατοκύριακο! Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με έναν καφέ στο χέρι και εξόρμηση στο να γνωρίσουμε τις παράλιες της περιοχής. Φυσικά και δεν μπορέσαμε να τις επισκεφτούμε όλες. Ξεκινώντας από την παραλία της Καρδαμύλης και αφού κάναμε αναγνωριστική βόλτα από το Καλαμίτσι, την Καλογριά, τον Φονέα, τον Άγιο Νικόλαο, τον Άγιο Δημήτριο, τη Γνώσπη, το Καταφύγιο, τη Στούπα και συναντήσαμε στη μέση του πουθενά μια κατοικία με μια τεράστια γαλανόλευκη να ανεμίζει (μπράβο του ιδιοκτήτη), καταλήξαμε στην παραλία Δελφίνια που μας άρεσε τόσο και δεν θέλαμε να φύγουμε.piz4

Έτσι ξεροψηθήκαμε στον ήλιο και γίναμε σαν κεφτεδάκια που άρπαξαν στο τηγάνι! Χαχαχαχα!

Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Καρδαμύλη και απολαύσαμε το γεύμα που μας προσέφερε με την ευγενική χορηγία του το Μεζεδοπωλείο Κρίταμος. Γευτήκαμε τα νόστιμα εδέσματα όπως γουρουνόπουλο ψητό και την απίστευτη πατατοσαλάτα συνοδευόμενα φυσικά με το ανάλογο ποτό!

%ce%bd%ce%bf15
piz5

Όταν είμαστε μικροί, ακούγαμε τη μαμά μας, έτσι φάγαμε όλο το φαγητό μας και αδειάσαμε τα πιάτα μας για να το πάρουμε σε μπόι!

%ce%bd%ce%bf16

Είχαμε επίσης το προνόμιο, το γεύμα μας να το απολαύσουμε με παρέα στο διπλανό τραπέζι, πρωταγωνιστές του σίριαλ Μπρούσκο! (Μπορείτε να ζηλέψετε ελεύθερα!) Επειδή όμως σεβόμαστε την ιδιωτικότητα του άλλου, για αυτό και δεν υπάρχουν φωτογραφίες. Μετά το λουκούλλειο γεύμα και την ανάλογη ξεκούραση, περπατήσαμε στην νυχτερινή Καρδαμύλη πήγαμε μέχρι την καφετέρια aquarella piz6

για να ικανοποιήσουμε την υπογλυκαιμία μας. Ένα καταπληκτικό μέρος πάνω στη θάλασσα, με πολύ ωραίο παγωτό. Στη συνέχεια είχαμε πρόσκληση για το night club Public  στον Άγιο Νικόλαο, εκεί που γίνεται χαμός κάθε καλοκαίρι, όμως ήταν δύσκολο για εμάς να συνεχίσουμε μετά από τόσες ώρες στον ήλιο. Έτσι πήραμε το κρασάκι μας και αράξαμε στα παγκάκια που έχει φροντίσει ο δήμος να υπάρχουν κατά μήκος της Καρδαμύλης, παρέα το ραδιοφωνάκι μιας άλλης εποχής, θαυμάζοντας το φεγγάρι…

%ce%bd%ce%bf19

Η πιο όμορφη επιλογή για περάσουμε τις τελευταίες βραδινές στιγμές χαλάρωσης των διακοπών μας.

Το πρωί θελήσαμε να κάνουμε μια βόλτα στην Παλιά Καρδαμύλη που μας έφερε πίσω στο χρόνο και μάθαμε σχετικά με τη μακραίωνη ιστορία του τόπου.

%ce%bd%ce%bf20

Η Παλιά Καρδαμύλη κτισμένη στην πλαγιά του βουνού, είναι ο παλιός οικισμός του χωριού πάνω από το νεότερο οικισμό. Πρόκειται για ένα οχυρωμένο σύμπλεγμα από πυργόσπιτα, χτισμένα γύρω από την όμορφη εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, του 18ου αιώνα. Όλη η περιοχή, καθώς και το οχυρωμένο συγκρότημα, ανήκαν στη γνωστή οικογένεια των καπεταναίων Mούρτζινων-Tρουπάκηδων, οι οποίοι ήταν το αντίπαλο δέος των Μαυρομιχάληδων στην κυριαρχία της Μάνης.

H Παλιά Καρδαμύλη έχει μεγάλη ιστορία και έπαιξε σημαντικό ρόλο στον απελευθερωτικό αγώνα ενάντια στους Τούρκους.

Περνώντας από την καστρόπορτα στην αυλή του συγκροτήματος, υπάρχει η μαρμάρινη επιγραφή: «και εις τας 6 Ιανουαρίου ήλθα εις το σπίτι του πατρικού μου φίλου καπετάν Παναγιώτη Τρουπάκη», από τα απομνημονεύματα του Κολοκοτρώνη. Εδώ ήρθε ο Κολοκοτρώνης να ξεχειμωνιάσει, να οργανώσει την επανάσταση και να ξεκινήσει τον απελευθερωτικό αγώνα, στις 22 Mαρτίου του 1821, όταν ξεκίνησε μαζί με 2.500 Μανιάτες να πάρει την Καλαμάτα, την Τρίπολη και μετά το Ναύπλιο.

Εντυπωσιακή είναι και η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, που είναι φτιαγμένη από πωρόλιθο. Επιστρέφοντας στο παρόν περάσαμε από το 2407 για να ευχαριστήσουμε για το όμορφο δώρο και για τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε το χρόνο μας όπως εμείς επιθυμούσαμε. Αποχαιρετήσαμε την Καρδαμύλη δίνοντας την υπόσχεση πως θα επιστρέψουμε ξανά στο μέλλον. Πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής περάσαμε από την όμορφη Στούπα, όπου απολαύσαμε τον καφέ μας σκεπτόμενοι πόσα καταπληκτικά μέρη έχει η χώρα μας και πόσο περήφανοι είμαστε που είμαστε Έλληνες.piz7

Σίγουρα στην Καρδαμύλη δεν κάναμε όσα μπορούσαμε να κάνουμε αφού οι επιλογές ήταν πολλές. Ανακαλύψαμε πως στην Καρδαμύλη δεν θα πλήξετε ποτέ όποιες κι αν είναι οι προτιμήσεις σας από ρομαντικά Σαββατοκύριακα, όπως ήταν το δικό μας, σε νεανικές αποδράσεις ή οικογενειακές διακοπές ή εναλλακτικό τουρισμό!

Στο δρόμο του γυρισμού ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα μεγάλο δίλημμα. Αφού είμαστε στην Μάνη και έχουμε λίγο ακόμα χρόνο πως να τον διαθέσουμε; Οι επιλογές που είχαμε ήταν να πάμε βόλτα μέχρι το σπήλαιο του Δυρού ή να πάμε στο Πολυλίμνιο Μεσσηνίας. Το δίλημμα λύθηκε εφόσον ο καλός μου είχε πάει στο σπήλαιο και εγώ είμαι λάτρης της ελευθερίας. Ε και μιας και έχουμε απόλυτη δημοκρατία στη σχέση μας (κάνουμε πάντα ότι λέω εγώ! Χαχαχαχαχα! Θα το πληρώσω αυτό όταν διαβάσει το άρθρο!) αποφασίστηκε με δημοκρατικές διαδικασίες το Πολυλίμνιο. %ce%bd%ce%bf23

Όταν πριν μερικά χρόνια είχα δει ένα ντοκιμαντέρ, δεν περίμενα πως θα έφτανε η στιγμή που εντελώς απρόσμενα θα το επισκεφτόμουν και είχα τρελαθεί από τη χαρά μου. Ετοιμαστήκαμε, βάλαμε και τα μαγιό μας για μια δροσερή βουτιά στην Λίμνη Καδή με τον επιβλητικό καταρράκτη, καθώς οι υπόλοιπες είναι δύσβατες και θέλουν ορειβασία. Δυστυχώς όμως φτάνοντας, μετά το ανάλογο περπάτημα, τα σχέδιά μας για βουτιά πήγαν περίπατο, αφού λόγω της βροχής των προηγούμενων ημερών το νερό κατέβαινε λασπώδες. Έτσι ούτε βουτιά κάναμε, ούτε πεντακάθαρα νερά είδαμε. :piz8

Όμως γνωριστήκαμε με μια κοπέλα (Ζωή Τζαλαβρέτα) που είχαμε συναντήσει στο δρόμο και που όπως αποδείχτηκε είναι μια καταπληκτική καλλιτέχνης με πολύ όμορφες συνεργασίες και ένας πολύ φιλικός και ζεστός άνθρωπος. Μπορεί μπάνιο να μην κάναμε άλλα μια όμορφη νέα φιλία δημιουργήθηκε.piz9

Όσες φίλες είστε από τη Λάρισα μην χάσετε την ευκαιρία να την ακούσετε στις 15 Σεπτεμβρίου στη συναυλία με τον Κώστα Μακεδόνα και όσες είστε στο Βόλο να έχετε το νου σας τις εκδηλώσεις όπου μπορείτε να την απολαύσετε όπως ήταν η συναυλία στις 28 Αυγούστου στην αυλή του Αθανασάκειου Μουσείου Βόλου με τον Χατζηνάσιο. Είναι φανταστική γιατί εκτός από το πηγαίο ταλέντο που διαθέτει, λατρεύει και αυτό που κάνει. Απολαύστε ένα μικρό δείγμα εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=CCAIzBGOiiQ

Λένε πως όταν κάνουμε σχέδια ο Θεούλης από πάνω γελάει.%ce%bd%ce%bf30

Δεν κατάφερα να σας συντροφέψω στα γενέθλια της ομάδας, είμαι σίγουρη όμως πως με δικαιολογήσατε και δε μου κρατάτε κακία. Εύχομαι ολόψυχα και τα δικά σας σχέδια σας να διακόπτονται και να αλλάζουν από τέτοιες όμορφες εκπλήξεις! Γιατί είναι αλήθεια αυταπόδεικτη πως το μόνο που μας συνοδεύει πάντα, το μόνο που που για πάντα μένει είναι μια, δυο, εκατό -δεν ξέρω πόσες- όμορφες στιγμές!

Είμαι η Χριστίνα Φούρλα από τα Καμένα Βούρλα και η ζωή είναι ωραία!