ellinikes_komodies_01fdg

Η σημερινή βιογραφία μιλάει για την Τρίτη πιο ‘’άσχημη’’ του Ελληνικού Κινηματογράφου. Για μια ηθοποιό, που σίγουρα οι περισσότεροι δεν θυμόμασταν το όνομα της, όμως οι χαρακτηριστική μορφή της είναι κάτι που σίγουρα δεν έχουμε ξεχάσει ποτέ. Σας παρουσιάζω:

athinamertiri1Η Αθηνά Μερτύρη γεννήθηκε το 1931 στην Αλεξανδρούπολη και επειδή γνώριζε από μικρή σε ηλικία τι ήταν αυτό που ήθελε να κάνει στη ζωή της, ήρθε στην Αθήνα και έκανε τις σπουδές της στη Δραματική Σχολή του Λυκούργου Σταυράκου.

Η ίδια είχε πει ότι χάρη της Γεωργίας Βασιλειάδου εμφανίστηκε στο θέατρο, διότι εκείνη ήταν αυτή που την ανακάλυψε. Την πρώτη φορά που ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι, ήταν μ’ ένα έργο του Ιονέσκο το 1961 «Η φαλακρή τραγουδίστρια», που παίχτηκε στο Πειραματικό Θέατρο Τσέπης, της Μαριέττας Ριάλδη.

Οι ρόλοι που ενσάρκωνε, ήταν πάντα σε κωμωδίες αρκετά μικροί και συνήθως ήταν και αυτή μια από τις άσχημες που κατάφερνε να ‘’τρομοκρατεί’’ κάποιον, στην απεγνωσμένη προσπάθεια της να τον σαγηνεύσει για να τον παντρευτεί. Άλλες φορές έπαιζε τον ρόλο κάποιας φαντασιόπληκτης, που ήταν σίγουρη ότι ήταν όμορφη και με το νάζι και την τσαχπινιά της δεν μπορούσε παρά να προσφέρει απλόχερα το γέλιο.

Η Βασιλειάδου, η Ταϋγέτη και η Μερτύρη, ήταν οι τρεις πιο άσχημες μορφές (σαν ρόλοι, γιατί σαν άνθρωποι ήταν και οι τρεις εξαιρετικές), όταν κάποιος σεναριογράφος ήθελε να προσθέσει μιαathinamertiri2 διαφορετική πινελιά, στην πλοκή της κάθε ταινίας και γνώριζε καλά πως θα είχε σίγουρη επιτυχία. Γιατί και οι τρεις ήταν για την εποχή τους πολύ επιτυχημένες. 

Συμμετείχε σε πολλές ταινίες όπως «Γαμπρός από την Γαστούνη», «Ο παπατρέχας», «Σχολή για σωφερίνες», «Μην είδατε τον Παναή», «Για μια χούφτα τουρίστριες», «Και ο πρώτος ματάκιας», «Λαλάκης ο εισαγόμενος», «Safe sex» κ.α.

athinamertiri3Συνεργάστηκε με πολλούς αξιόλογους ηθοποιούς όπως, , ‘’Αλέκο Αλεξανδράκη’’, ‘’Γεωργία Βασιλειάδου’’, ‘’Γιάννη Γκιωνάκη’’, ‘’Τάσο Γιαννόπουλο’’, ‘’Μίμη Φωτόπουλο’’, ‘’Αλέκα Στρατηγού’’ κ.α.  Μάλιστα με τον Θανάση Βέγγο, συνεργάστηκε για πολλά χρόνια, γιατί την είχε πάντα κοντά του στον θίασο του και ήταν αυτή που προσπαθούσε πάντα να καταφέρει να γίνει το κορίτσι του.

Δεν είχε όμως μόνο κινηματογραφικές δουλειές. Είχε παίξει και σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις, της τελευταίας δεκαετίας, όπως και σε πολλές βιντεοκασέτες, που την δεκαετία του ’80 είχαν πολύ μεγάλη πέραση στο κοινό. Ακόμα είχε συμμετάσχει και σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές όπως «Θα σε δω στο πλοίο», «Οι μεν και οι δεν», «Το πιο γλυκό μου ψέμα» κ.α.

Ο πιο γνωστός όμως και αξέχαστος ρόλος της, ήταν στην ταινία «Τύφλα να έχει ο Μάρλον Μπράντο», όπου ερωτευμένη με τον  ποιητή ‘’Αυγερινό’’, έχει σκαρφαλώσει σ’ ένα δέντρο και όταν ο athinamertiri4έρωτας της είναι κάτω από το δέντρο, αρχίζει να του απαγγέλει με στόμφο το ποίημα που έχει γράψει η ίδια.

athinamertiri5Το «Safe sex» που γυρίστηκε το 1999, ήταν η τελευταία ταινία που συμμετείχε και μάλιστα στο τραγούδι που παίζει λίγο πριν αρχίσει η ταινία, τραγουδάει η κόρη της η οποία έγινε και εκείνη ηθοποιός μικρών ρόλων και είναι η Βαρβάρα Μερτύρη.

Οι μικροί ρόλοι που ερμήνευε, δεν σήμαιναν ότι δεν είχε και εκείνη το μερίδιο της επιτυχίας που της αντιστοιχούσε, ώστε σε κάθε ταινία που εμφανιζότανε, να υπήρχε το ολοκληρωμένο σωστό αποτέλεσμα.

Μπορεί το όνομα της να μην ήταν πολύ γνωστό, αλλά το ταλέντο της ήταν τόσο γνωστό, που το όνομα δεν της δημιούργησε ποτέ πρόβλημα στο να κάνει μια επιτυχημένη καριέρα. Μπορούσε και διαχειριζότανε την καριέρα της, όπως ακριβώς ήθελε και γι’ αυτό έκανε αρκετά πράγματα και σε μεγαλύτερη ηλικία. Όταν όμως άρχισε να έχει προβλήματα με την υγεία της, αποφάσισε να σταματήσει την ενεργό δράση.athinamertiri6

Έφυγε από τη ζωή στις 24 Νοεμβρίου 2007 σε ηλικία 76 χρονών περίπου.

Ηθοποιοί με αγάπη για την δουλειά τους και για τους ανθρώπους που τους παρακολουθούν, μα κυρίως με σεβασμό για τον εαυτό τους. Γι’ αυτό το αποτέλεσμα που των ταινιών athinamertiri7ήταν πάντα εξαιρετικό. Γι’ αυτό ακόμα και σήμερα, μετά από πολλά χρόνια, αγαπάμε και θαυμάζουμε τον Παλιό Καλό Ελληνικό Κινηματογράφο, χάρη αυτών των καταπληκτικών ηθοποιών, μα πάνω απ’ όλα, αυτών των καταπληκτικών ανθρώπων.