ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ! Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ.

101

Ο Ιπποκράτης ήταν ένας ολιστικός ιατρός για την εποχή του. Συνεχιστής του Ασκληπειού, εφάρμοζε διατροφική θεραπευτική στους ασθενείς του. Αυτό σήμαινε νηστεία ή ειδική δίαιτα σε συνδυασμό πάντα με άσκηση και περιπάτους,  λουτροθεραπεία, υδροθεραπεία, κινησιοθεραπεία, βοτανοθεραπεία, ονειροθεραπεία και ψυχαγωγία. Ο Ιπποκράτης θεωρούσε ότι η διατροφή είναι το σημαντικότερο μέσο καταπολέμησης των ασθενειών. Αυτό που λέμε σήμερα: «Είμαστε ότι τρώμε»!

Στην καθημερινότητά μας όμως, ξέρουμε όλες και όλοι πόσο δύσκολο είναι να προσέχουμε τη διατροφή μας και να διατηρούμε ένα φυσικό τρόπο ζωής! Παιδιά που πρέπει να πάνε και να έρθουν από το σχολείο. Σπίτια μονίμως ακατάστατα, που πρέπει να καθαριστούν για να ξαναγίνουν ακατάστατα σε 2’. Μια δουλειά, αν όχι και δεύτερη πολλές φορές, με απαιτήσεις, καλούς και κακούς συνεργάτες, νεύρα και άγχος. Και μια μέρα που έχει μόνο 24 ώρες!

Μέσα σε αυτό το χάος πρέπει εμείς να βρούμε τη δύναμη και να μη παρασυρθούμε στη σκοτεινή τρύπα της εύκολης λύσης. Αδύνατον; Τα έτοιμα γεύματα, τα γρήγορα  και εύκολα φαγητά όπως τα μακαρόνια, φαγητά του ποδαριού όπως σάντουιτς,τυρόπιτες,γλυκά, στέκουν προκλητικά και μας δελεάζουν με αντάλλαγμα μερικά λεπτά του χρόνου μας! Και ξέρω πόσο πολύτιμο είναι το κάθε λεπτό μέσα στην ημέρα σας για να τα προλάβετε όλα και όλους! Υπάρχει όμως τρόπος να κερδίσετε χρόνο και ταυτόχρονα να κάνετε μια υγιεινή διατροφή. Ο τρόπος είναι το Πρόγραμμα. Ναι, καλά διαβάσατε! Πρόγραμμα! Αυτό που όλοι φοβόμαστε, βαριόμαστε και μας θυμίζει τα σχολικά μας χρόνια. Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής!

eatwellplate

Η Κυριακή είναι μια καλή μέρα για να κάτσουμε να γράψουμε το πρόγραμμα φαγητού της εβδομάδας. Πότε μπορούμε να μαγειρέψουμε και πόση ώρα, ποιες μέρες θα χρειαστεί να κρατήσουμε φαγητό και για την επόμενη μέρα, τι θα φάμε και πότε θα μας καθορίσουν τις επιλογές μας. Π.χ. αν τη Τρίτη έχουμε περισσότερο χρόνο μπορούμε να μαγειρέψουμε ένα φαγητό πιο μπελαλίδικο όπως φούρνου ή κατσαρόλας και να κάνουμε μεγαλύτερη ποσότητα και για μια δεύτερη μέρα. Ή μπορούμε να βράσουμε χόρτα και να τα βάλουμε στο ψυγείο για να έχουμε να τρώμε τις επόμενες μέρες. Άλλο παράδειγμα, αν είμαστε στο σπίτι την ώρα του φαγητού μπορούμε να φτιάξουμε κάτι της ώρας, κρέας ή ψάρι, το οποίο όμως το έχουμε βγάλει από την κατάψυξη από το προήγουμενο βράδυ, αντί να προσπαθούμε να το ξεπαγώσουμε στο φούρνο μικροκυμμάτων τελευταία στιγμή!

Μια καλή συμβουλή των γιαγιάδων μας, που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε, είναι το «Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή λαδερά και όσπρια. Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο κρέας ή ψάρια». Μας βγάζει από το άγχος της πιο δύσκολης και πολυφορεμένης ερώτησης « Τι μαγειρεύω αύριο;»

Η καλή προετοιμασία των λαχανικών θα βοηθήσει πολύ στη διατήρηση του προγράμματος. Τα λαχανικά μπορούν να πλυθούν και να μπούνε σε taper στο ψυγείο για 2-3 μέρες. Έτσι είναι έτοιμα για κατανάλωση την ώρα του φαγητού και γλυτώνουμε λίγο χρόνο ακόμα, πολύ σημαντικό αν βιαζόμαστε να φάμε για να προλάβουμε το φροντιστήριο ή το μπαλλέτο της μικρής!

Η καλή προετοιμασία της Κυριακής λοιπόν, αποφέρει κέρδος χρόνου, μείωση άγχους και ίσως, γιατί όχι, και εξοικονόμηση λίγου χρόνου για γυμναστική! Γιατί ο Ιπποκράτης μπορεί να στηριζόταν στη δίαιτα, όπου δίαιτα σημαίνει τρόπος ζωής, αλλά λέει επίσης στο «Περί Διαίτης», ότι μόνο η τροφή δεν είναι αρκετή να μας κρατήσει σε καλή φυσική κατάσταση, αν δε συνδυάζεται με γυμναστική.3f6b4bef463a8502e669a7e72198c130_l

Ας ξεκινήσουμε με ρεαλιστικούς στόχους για αρχή! Μία ώρα είναι αρκετή. Καμιά φορά και μισή ώρα κάνει τη δουλειά της! Αρκεί να κρατήσουμε το πρόγραμμα σταθερά στις 2-3 φορές την εβδομάδα. Ποδήλατο σε μια ήσυχη γειτονιά, τρέξιμο ή περπάτημα. Κάποιο σύντομο αερόβιο πρόγραμμα στο κοντινό γυμναστήριο, aerobic, zumba, tai bo. Ακόμα και γυμναστική στο σπίτι με τη βοήθεια κάποιου dvd γυμναστικής ή στο youtube. Μπορεί κάποιος να αγοράσει πολύ οικονομικά πια κάποια λάστιχα, ή μικρά βαράκια, μπάλες, όργανο κοιλιακών και να γυμνάζεται στο σπίτι, τον κήπο ή την ταράτσα του. Τέλος, θα μπορούσατε ίσως να ξεκινήσετε το χόμπι που πάντα θέλατε αλλά δεν τολμήσατε. Χορός, καράτε, ιππασία, τέννις μπορούν για δύο φορές την εβδομάδα να μας γυμνάσουν και ταυτόχρονα να μας ψυχαγωγήσουν. Διπλό κέρδος! Δοκιμάστε οτιδήποτε συμβάλλει στο να σας κρατήσει στο κέντρο σας, να τονώσει τους μύες σας και να ανεβάσει την ενέργειά σας. Και φυσικά να κάψουμε μερικές θερμίδες!

Μείνετε σταθεροί στο πρόγραμμα! Ακόμα και τις ημέρες που βαριέστε και θέλετε να κουκουλωθείτε στον καναπέ παρέα με ένα ποτήρι κρασί, stick to the programme! Το πρόγραμμα είναι η σταθερή κουκίδα στο χάρτη της καθημερινότητάς μας.

Να θυμάστε ότι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία. Και ο φυσικός τρόπος ζωής μπορεί να μας γλυτώσει από σοβαρές αθένειες. Το πρόγραμμα μας βοηθάει να έχουμε μια ζωή γεμάτη ενέργεια και ευεξία, απολαμβάνοντας την καθημερινότητα με τους αγαπημένους μας!

 

Βάσια Ντάμτσιου

Health coach. Γυμνάστρια & Διαιτολόγος

Fb: Evexia Pro. Personal Diet & Exercise

E-mail: vasiadamtsiou@gmail.com

Διαβάστε ακόμη: Περισσότερα από τον συγγραφέα

Loading...

You can't download this image